Ja han arribat els ocells amagats 9 i 10!

Estimat alumnat i amics/gues participants al joc de l’Ocell Amagat.

Ja hem arribat als darrers dies del primer trimestre. Aquesta setmana una noia participant em deia: “El curs passa molt ràpid!”… i és ben cert.

Pel que fa al joc i suposo per aquest final de trimestre atapeït de feina (dossiers, pessebre, portades del recull de feines…) ens hem despistat una mica. Ara tindrem un període llarg en el temps. Voleu un consell? No us despisteu i trobeu els ocells amagats aquesta mateixa setmana… i us en oblideu fins al gener quan tornem a l’escola. Ep! Però de ben segur que aquest dies de vacances podeu fer observacions en viu. Recordeu que no cal anar al Serengueti per veure ocells… si estem atents i obrim els sentits (sobretot vista i oïda) els arbres del costat de casa, el parc de la Fontsanta, o al Torrent d’en Farré… podeu fer molt bones observacions. No dubteu a fer-m’ho saber!. Aquesta setmana en Biel m’ha fet arribar una bona colla de fotografies d’ànecs collverds que ha vist a Vic (Osona). Vinga animeu-vos que ben aviat obrirem un espai al lloc web i podrem anar penjant fotografies i observacions fetes per tots vosaltres.

Aquesta setmana la immensa majoria de vosaltres heu trobat correctament els noms dels dos ocells amagats. L’ocell amagat número 7 és l’acolorit  pinsà comú. Algú de vosaltres no ha aconseguit el punt perquè només ha escrit “pinsà” i cal tenir present que de pinsans n’hi ha més: pinsà borroner i pinsà mec. El nostre era el “comú”. Si estem atents al nostre pati i al parc de la Fontsanta en podem veure sovint.

L’ocell amagat número 8 és el pardal xarrec. Molt semblant al pardal comú però amb uns trets diagnòstics clars al cap: pili de color marró xocolata amb llet i una taqueta negra a la galta… que el fa inconfusible!

Aquí teniu l’enllaç de la taula de classificació:

CLASSIFICACIÓ – PUNTUACIÓ

I aquí teniu l’enllaç on podreu veure com jugar, els noms correctes dels ocells i una petita explicació… i podreu trobar els dos ocells de la propera setmana:

EXPLICACIONS OCELLS TROBATS I NOUS OCELLS AMAGATS

Els ocells d’aquesta propera setmana són dos dels ocells més nombrosos que podem trobar. Però atenció! L’ocell amagat 9 és una bonica femella. L’ocell amagat 10 es veu que en el moment de fer-li la fotografia tenia un xic de fred perquè té una posició corporal no gaire habitual. Pista; fixeu-vos bé amb el bec!

Desitjo que tingueu unes molt bones festes de Nadal i si heu estat bons minyons i bones minyones podeu posar a la carta als reis alguna guia d’ocells o uns prismàtics… i de ben segur que els reis faran el possible per satisfer els vostres desitjos.

ATENCIÓ! Disposeu fins el proper dissabte dia 13 de GENER de 2018 a les 24 hores!

Bona cerca i que els ocells ens acompanyin sempre i sobretot aquests dies!