Colla de gegants “EL Més Petit de Tots”

La nostra escola, fruit de participar en festes tradicionals de la ciutat, té una colla gegantera que es va engegar arran de la celebració dels 75 anys de l’escola cap el 2005, quan es va presentar una comparsa de 4 capgrossos comprats especialment per a l’acte.

Un any després va començar el projecte de realització d’uns gegants per a l’escola. Entre el 2006 i 2007 es va estar realitzant El Més Petit amb l’assessorament dels Geganters de Badalona, i en especial de Lourdes Cartró. Finalment, el 7 de maig de 2007, i dins dels actes del Badagegants, es va presentar El Més Petit de Tots.

La cosa no acaba aquí, i és que el curs següent (2007-08), alumnes i mestres es posen mans a l’obra per tal de construir-li una parella al gegantet. Així naixeria la Margarideta que, juntament amb un parell de capgrossos més, es va estrenar durant la Cercavila Petita, celebrada el 3 de maig de 2008.

El Més Petit de Tots ens ve a representar un dels emblemes més característics de la postguerra de la dibuixant Lola Anglada. Aquest curiós personatge sorgeix de quan la Catalunya democràtica, que estava en contra del feixisme, volia tenir una mascota pròpia. D’aquesta manera, va ser com l’escultor Antoni Paredes va crear una estatueta en forma de nen que representava un petit milicià i que duia una gorra frígida. Posteriorment, van encarregar a Lola Anglada un llibre, amb el text i il·lustracions, que va donar vida a El Més Petit de Tots (aquest nom sorgeix de la lletra de la popular cançó “Els Tres Tambors”, i que a la vegada reivindicava els drets de Catalunya)

Pel que fa la Margarideta, aquesta ens dóna a conèixer una altra de les obres de Lola Anglada. L’any 1928 l’autora presenta un llibre, de títol homònim al de la protagonista (Margarida), on una nena, de no més de 10 anys i contemporània de principis del segle XX, viu una sèrie d’aventures i curiositats durant les quatre estacions de l’any. Durant aquest “petit” trajecte li fa companyia una nina de nom Hortènsia.

Aquesta parelleta de gegantons, juntament amb els seus capgrossos , tenen un ball i una música pròpia. Es tracta de El més petit de tots, on la comparsa ofereix un ball on els capgrossos hi tenen força protagonisme. A més, durant les Festes de Maig de 2009 estrenen una nova coreografia amb la peça musical del ball de Sant Ferriol.

A banda dels dos gegantons  l’escola també compta amb quatre capgrossos, que són:

• La Mariona: tota presumida amb el seu vestit Blau.
  • En Barretina: un noiet ben eixerit i belluguet.
  • En Pitus: que com a bon drac sempre que pot fa alguna flamarada
  • I en Dimoniet: petitet però molt entremaliat. Vigileu no us faci alguna malifeta!

En els darrers anys també hem construït dos cap-grossos cavalls que acompanyen als gegants i als altres capgrossos ballant la dansa “ La tarantel.la “ .

Si voleu formar part de la nostra colla ja ho sabeu, només cal que envieu un missatge al correu:  geganters.el.mes.petit.de.tots@gmail.com . Animeu-vos! us ho passareu molt bé!

També podeu trobar més informació a