TELESCOPI A L’ESCOLA

Bon tarda famílies,

Ahir a la tarda va venir en Marc, el pare de la Júlia de 2nC a fer una activitat amb el seu telescopi. Una activitat més dins del nostre projecte de l’univers.
Vam veure com es col·loquen les diverses peces d’un telescopi i per a què serveixen cada una d’elles. Ens va explicar quins són els planetes que podem observar des de la Terra, i fins i tot ens fa ensenyar algunes fotografies que havia pogut capturar del que ha arribat a veure amb el seu telescopi.
Mentre col·locava el telescopi al pati de l’escola per provar de veure la lluna, vam aprofitar per utilitzar altres instruments que tenim a l’escola. Per una banda, vam veure el tel·luri astronòmic, que és una eina didàctica que representa el sistema Sol-Terra i els seus moviments. La Terra es troba representada amb la inclinació de 23 graus sobre el seu eix. Tot això ens va permetre observar la successió dels dies i nits, les estacions, el moviment de rotació i de translació.
També vam utilitzar un projector d’estrelles per mirar de veure alguna constel·lació. I així englobar el treball realitzat durant les últimes setmanes.
Per finalitzar la tarda, vam tenir la sort de veure a través del telescopi la lluna creixent, i fins i tot, alguns dels seus cràters.
Moltes gràcies a totes les famílies que d’una forma o una altra heu col·laborat en el projecte que estem duent a terme.

Podeu veure algunes fotografies.