Psicomotricitat: una activitat estrella!

Ja des d’EI3, ben aviat, la canalla aprèn que hi ha un dia especial en el qual es desenvolupa una de les seves activitats preferides: la psicomotricitat, o “psico”, com l’acostumen a anomenar. Aquell dia és molt important portar roba ben còmoda, calçat fàcil de treure i posar, i els mitjons antilliscants. L’objectiu de totes aquestes demandes és que les criatures es puguin moure amb la màxima llibertat. I és que la “psico” es basa en això: en la llibertat. Per moure’s, per imaginar, per crear, per decidir, per acordar, per expressar-se, per compartir o no, per provar.

Aquesta llibertat es porta a terme en un context amb tres normes bàsiques i senzilles, que demanen a nenes i nens un esforç de concentració en “allò que estan fent”. Podeu fer la prova i demanar-los que us les diguin, però igualment us les detallarem aquí:

1. No fer res que et pugui fer mal.
  2. No fer res que molesti o faci mal a la resta.
  3. Quan comptem 1, 2, 3 s’ha de parar de jugar i començar a recollir.

La rotllana d’entrada i el recordatori de les normes marquen l’inici de la sessió. Continuem amb un escalfament de les diferents parts del cos i… endavant!

A partir d’aquest instant, comença la interacció entre iguals, amb el seu propi cos, amb els objectes, l’espai i el temps. La nostra posició com adults és acompanyar els processos que es desenvolupen i, de tant en tant, recordar les normes perquè tot funcioni bé.

Quan ja ha passat l’estona “sensoriomotora” i també la “simbòlica”, anem anticipant que s’acosta l’estona de relaxació. Finalment, acabem la sessió explicant què ens ha agradat més i com ens ho hem passat (donem pas, doncs, a la consciència). Podeu veure més informació i detalls sobre la pràctica de la psicomotricitat educativa en aquest enllaç. Nosaltres, a l’escola, l’adaptem a les característiques i necessitats de la nostra canalla, però si llegiu el document us en podeu fer una idea.

I per tenir encara una millor percepció de la “psico” a l’escola, us presentem el següent recull de fotos. Sabem que no són d’una gran qualitat (algunes fotos queden mogudes), per la qual cosa us demanem comprensió. Tant de bo poguéssim captar millor tot el moviment de l’activitat! 😉