La importància del pati: estrenem les primeres millores.

D’un temps ençà, a les escoles que tenen uns anys d’antiguitat (com pot ser la nostra, que en té més de cinquanta!), s’ha constatat la necessitat de repensar els espais per a adaptar-los a les noves necessitats de la canalla, així com de la comunitat educativa actual. Això suposa un repte molt important, ja que existeixen estructures arquitectòniques que no es poden canviar. La nostra missió és repensar el seu ús, proposar canvis en la seva fesomia i, en definitiva, trobar solucions que aportin oportunitats a qui ocupa els espais escolars.

Un dels espais que estem repensant és el pati de la nostra escola, ja que, com diu en Ricard Bahí, “el pati és un esplèndid observatori per copsar com es relaciona la nostra canalla”. És un espai educatiu molt important, alhora que els aporta un lloc i un temps de descans i esbarjo bàsics. Entenem que “com més espais creem al pati, més diversificarem i enriquirem les possibilitats de joc lliure, creatiu i cooperatiu” (Raquel Heras i Colàs). Aquests espais, això sí, han d’adequar-se a les característiques del nostre pati i de la nostra canalla. Les millores es comencen a concretar amb la instal·lació d’una cuineta i una estructura a la zona de sorra, que han estat molt ben acollides per les nenes i els nens del cicle i en gaudeixen des del primer dia. A la zona del porxo hem començat a afegir materials i noves propostes de joc, i esdevé el nou objecte de reflexió per a millorar-lo.

Aprofitem aquesta publicació per agrair-vos les aportacions de material que ens esteu fent per a la cuineta. Com podreu veure a les fotos, les estan aprofitant i en gaudeixen moltíssim. Mil gràcies, famílies!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *