Admissió curs 2023-2024

Les famílies han de formalitzar aquest tràmit quan sol·liciten, fora del procés de preinscripció escolar, una plaça per al fill o filla en un centre educatiu sufragat amb fons públics per a l’educació infantil (3-6 anys) o primària.

Per al curs 2023-2024, la sol·licitud d’admissió es presenta en línia. Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment del curs i fora del procés de preinscripció.

Aquesta sol·licitud només s’atén si la família acredita algun dels supòsits següents:

• Es tracta d’alumnat no escolaritzat a Catalunya.
  • S’ha produït un canvi de residència a un altre municipi o districte, en el cas de Barcelona.
  • Hi ha la conveniència d’un canvi de centre motivat per actes de violència de gènere o d’assetjament escolar.
  • Es tracta d’un canvi de centre a conseqüència de la imposició d’una sanció disciplinària, que consisteix en la inhabilitació definitiva per cursar estudis al centre.
  • Està motivat per l’inici d’una mesura d’acolliment.
  • Alumnat que no ha participat en la preinscripció i no pot continuar en el centre on està escolaritzat, atès que no ofereix els ensenyaments de la següent etapa educativa.

Amb la sol·licitud, a més de la documentació identificativa que correspongui, cal adjuntar la documentació justificativa de la situació exposada per demanar plaça.

La comissió de garanties d’admissió del territori de residència s’encarrega d’analitzar la sol·licitud i determina el centre d’assignació, tenint en compte la disponibilitat de llocs escolars, les preferències de la família, l’equilibri en la distribució de l’alumnat i la proporció màxima d’alumnat amb necessitats educatives específiques que s’hagi determinat per als centres educatius de la zona.

De manera excepcional, per als casos en què el sol·licitant no pugui fer la presentació telemàtica, s’haurà de demanar cita prèvia trucant al telèfon 973 73 03 06 o al 634 771 464.

Presentar sol·licitud d’admissió