El projecte de 6èB “Les Guerres Mundials”

Aquest any hem fet el projecte de les Guerres Mundials. El vam escollir fent una pluja de idees on van aparèixer molts temes interessants, i votant entre els alumnes de la classe vam escollir la 1ªGM i la 2ªGM.

Com volíem fer les dues guerres vam fer diferents grups, uns de la 1ªGM i uns altres de la 2ªGM.

Una vegada ja ens havíem organitzat en vam preguntar, perquè ens interessa aquest tema? què volem saber? per què va passar? qui ho ca causar? …. i  vam fer una llista del que volíem saber, ara us la ensenyarem:

-Qui era “La dama de ferro”?

– Què és La operació valkiria?.

– Com va començar i quins motius ho van provocar?

– Aliats i enemics.

– Paper dels dictadors.

– Què era Hiroshima i Nagasaki?

– Quin armament van utilitzar?

– Presidents / dictadors dels països implicats.

Per conèixer la resposta a tot això vam fer un treball de cerca en grups de 2, amb un dossier guia per saber que buscar, amb quina paraula clau… i vam elaborar un PowerPoints  per presentar-ho als companys i aprendre tots junts.

A partir de la informació cercada van sortir nous dubtes i nous camins per treballar i aprendre. Així vam fer biografies dels personatges implicats a la guerra, també vam elaborar una línia cronològica dels esdeveniments des dels inicis de la 1a GM fins el final de la 2aGM, vam treballar les notícies publicades a l’època i algunes actuals sobre els esdeveniments referents a aquell moment, el vocabulari bèl·lic, els percentatges i gràfics tant d’armament utilitzat, com morts i ferits…

Per concloure el nostre projecte vam crear un Kahoot cada grup amb preguntes sobre els temes estudiats i investigats, i en un parell de classes vam jugar-hi entre tots.

Aquí teniu un recull de fotos del nostre treball.