Projecte de la Festa Major

PROJECTE DE LA FESTA MAJOR

Dins de l’escola estan passant coses molt interessants que volem compartir amb tots i totes vosaltres.

Aquest curs la nostra escola s’ha adherit a la Xarxa de Competències Bàsiques,  és una xarxa formada per 450 escoles i instituts de Catalunya i 500 docents compartint experiències i reflexions.

Per què ho fem?

• Per promoure espais pedagògics dins de l’escola on els equips docents reflexionen sobre com ensenyar i com aprenen els i les nostres alumnes.
  • Per compartir sabers i experiències per millorar els aprenentatges del nostre alumnat.
  • Perquè volem afavorir que tots els alumnes aprenguin més i millor.
  • Perquè creiem que l’alumne ha de ser el protagonista del seu aprenentatge.
  • Perquè sabem que treballant en equip s’aprèn més i millor.
  • Perquè, en un món global, s’ha d’afavorir l’adquisició d’aprenentatges autèntics, no fragmentats.
  • Perquè, en un món canviant, volem fomentar la iniciativa, l’esperit crític, la creativitat i el gust per aprendre.
  • Perquè volem que els nostres alumnes siguin competents per continuar aprenent al llarg de tota la vida.
  • Perquè sabem que cada alumne és únic i tenim altes expectatives per a tots i cadascun d’ells.
  • Perquè volem evolucionar com a professionals.

Com ens organitzem ?

• ELS I LES MESTRES

– Equips de cicles : Per programar objectius d’aprenentatge i parlar dels nostres infants.

– Tots junts : Per reflexionar, valorar i prendre decisions plegats .

• ELS NENS I NENES

– Equips de treball cooperatiu.

– Grups reduïts ( nombre d’alumnes/docent)

– Barregem alumnes de diferents classes.

Quan ho fem ?

Aquest treball va començar a l’octubre a nivell del professorat, i ho hem iniciat amb els i les nostres alumnes a principis d’abril.

Es tracta de 10 sessions a desenvolupar entre els mesos d’abril, maig i juny .

Les sessions de projecte impliquen un canvi organitzatiu a l’horari escolar , es tracta de tot un matí repartit en dues franges horàries:

9 a 11 Treball cooperatiu
11,11,30 Pati
11,30 a 12,30 Treball de reflexió i avaluació

El projecte:  LA FESTA  MAJOR  DE  BELLVEI

Va ser una decisió de l’equip de mestres  que el tema del projecte fos  la Festa Major. Després, el full de ruta del projecte ha estat guiat pels interrogants que el propi alumnat ens va plantejar. El paper del mestre/a és el de guiar l’aprenentatge del grup d’alumnes.

Cloenda del projecte

El final del projecte el compartirem amb tots vosaltres a la festa de fi de curs.