Consell escolar

El consell escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del col·legi i l’òrgan de programació, seguiment i avaluació general de les activitats.

El consell escolar del centre és compost per :

  1. El director/a, que n’és el president/a.
  2. El/la cap d’estudis.
  3. Un regidor/a o un representant de Bellvei.
  4. Cinc mestres elegits/des pel claustre de professors/es.
  5. Quatre pares o mares d’alumnes elegits/des entre ells.
  6. Un pare o mare designat/da per l’associació de pares i mares d’alumnes més representativa, d’acord amb el seu nombre d’associats, que formarà part del sector de pares i mares.
  7. Un representant del personal d’administració i serveis del centre.
  8. El secretari/a de l’escola, que hi actua de secretari/a, amb veu i sense vot.

Corresponen al consell escolar les funcions següents:

  • Participar en l’aprovació del projecte educatiu i les seves modificacions. El consell escolar ha de ser consultat pel director de manera preceptiva per valorar la proposta del projecte educatiu i manifestar el seu suport amb una majoria de les tres cinquenes parts dels membres.

  • Participar en l’aprovació de la programació general anual, de les normes de funcionament i de la gestió econòmica del centre. El consell escolar ha de ser consultat de manera preceptiva per valorar cada una de les propostes i manifestar el seu suport per majoria simple dels membres.

  • Avaluar l’aplicació del projecte educatiu i de les seves modificacions així com de la resta de documents de gestió del centre.

  • Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats i institucions.

  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.

  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.

  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.

  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.

  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.

  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.

  • Qualsevol altre que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.