Història

L’Escola la Muntanyeta de Bellvei és l’escola que ha educat els habitants del municipi des de pràcticament tot el segle passat.

Inicialment hi havia dues escoles, una par a nens i una altra per a nenes que van fusionar-se cap els anys 60 del passat segle.

Com a resultat va néixer l’escola de Bellvei, que en els anys noranta adopta el nom d’Escola La Muntanyeta, ja que estava situada a la part del poble denominada així per ser la zona més elevada de Bellvei.

L’edifici estava situat al carrer de les escoles nº 3 i primerament constava d’una aula i una casa del mestres, l’escola s’amplia vàries vegades fins a tenir 3 edificis més, però en els anys 90 amb el fort creixement demogràfic que pateix Bellvei, com tota la comarca del Baix Penedès, queda petita i s’han d’instal·lar dues aules més a la zona esportiva en un aulari prefabricat, i el grup de P3 en una aula de l’edifici de la llar d’infants del municipi, mentre s’enllesteix un edifici escolar nou a la zona esportiva.

Aquest edifici és inaugurat el setembre del 2002 i té cabuda per a una línia d’Educació infantil i primària.

El fort creixement de població continua, incrementant-se el nombre d’alumnes del centre, cosa que fa que paulatinament s’assoleixin dues línies i que s’hagin d’ocupar aules com la de plàstica i audiovisuals per donar cabuda als grups, a més d’haver d’instal·lar quatre aules en aularis prefabricats al pati d’Educació Primària.

Finalment a la primavera del 2010 s’inaugura l’ampliació de l’escola que permet la cabuda de dues línies d’infantil i primària.

L’Escola La Muntanyeta està situada al carrer Montserrat s/n, en un solar al davant del camp de futbol, als afores del nucli urbà del municipi en direcció a Santa Oliva.

Veure totes les fotos de la construcció del centre.