NOU ÈXIT DE LA CAMPANYA DE DONACIÓ DE SANG

L’alumnat i els mestres de cinquè vam dur a terme la campanya de donació de sang el passat dijous 27 de febrer.

Va ser una jornada de conscienciació molt interessant.

A la nostra escola treballem de manera cohesionada i amb un fort engranatge amb entitats i associacions de diferent índole de la societat, en aquest cas hem participat amb el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Inicialment ens van venir a fer unes xerrades des del Banc de sang i teixits sobre el tema de la sang i les seves funcions en el nostre organisme, incidint sobre la necessitat de què les persones entre 18 i 70 anys facin donacions. Ens van explicar les premisses i condicions per poder fer tals donacions.

Vam ser nosaltres qui vam crear el logo i l’ eslògan de la campanya i vam fer un concurs. Val a dir que els vam relacionar amb l’Eix Transversal que ens acompanya aquest curs escolar: Cinema i Pel·lícules. L’eslògan guanyador va ser: En qüestió de donació, TU ets el protagonista en acció! I així vam fabricar unes xapes, que van ser els obsequis que vam donar als donants.

Tot l’alumnat de les dues classes de cinquè vam estar col·laborant de manera organitzada: vam repartir cartells per tota la vila, vam fer difusió pels voltants de l’escola al mateix dia de la campanya, acompanyàvem a les famílies fins al gimnàs, els donàvem les enquestes a omplir i les facilitàvem al metge, oferíem refrigeri a posteriori de la donació, portàvem el control del nombre de donacions mitjançant un marcador, i donàvem un obsequi com a senyal d’agraïment a cada participant.

Va ser un dia increïble!

Finalment vam aconseguir 68 donacions!!

Agraïm a tots els donants la seva participació i a l’alumnat i professorat de cinquè la seva col·laboració en el projecte.

Gràcies a tots i a totes per ser exemple de solidaritat davant els vostres fills i filles

Aquí teniu un vídeo sobre la campanya a Martorell Televisió i podeu veure fotos a l’espai “FOTOS” de la web.