L’ÚS DE LES CANÇONS EN L’ENSENYAMENT DE L’ANGLÈS

Escoltar, aprendre i cantar cançons a classe és una pràctica de valor didàctic incalculable”. 

                                                                                  Daniel Cassany                                                                                         Doctor en didàctica de la llengua per la UB

«Les cançons són una bona manera de practicar l’habilitat de la comprensió auditiva (listening) amb l’alumnat, però d’una forma diferent: les cançons ens expliquen històries i transmeten emocions. La música pot ajudar a fer activitats diverses o generar un canvi d’humor en el grup.

En termes d’aprenentatge d’idiomes , la rima i el ritme de les cançons són excel·lents per treballar la pronunciació.Les lletres solen utilitzar la repetició de vocabulari i estructures gramaticals i es poden utilitzar per ajudar l’alumnat a conscienciar-se sobre l’ús del llenguatge, interpretar el significat de paraules i frases a partir del context i realitzar activitats d’expressió oral o escrita.

L’alumnat gaudeix sovint d’escoltar cançons en anglès i entendre el seu significat pot ser motivador.»                                                                                                                                                        Cambridge University Press & assessment 2021

En aquest cas vam treballar dues cançons : «Dance monkey» de Tunes and I i «Can’t stop the feeling» de Justin Timberlake. Per fer-ho vam tenir en compte el següent:

. Preferència musical: els/les alumnes tenen molt clar quina música els agrada i quina no. És molt important treballar gran varietat de gèneres a l’aula.

. Adequació de les lletres i vídeos.

. Música i emocions : escoltar música pot produir diverses emocions. Per això hem tingut en compte els temes de les cançons: en aquests casos els sentiment que la música produeix ( Can’t stop this feeling ) i la dificultat que suposa triomfar en el món musical ( Dance monkey).

Hem realitzat un treball previ, durant i posterior a les cançons : traduint les lletres, predient el significat de les històries, coneixent els autors, assajant la fonètica i el ritme i finalment, treballant conjuntament amb l’especialista d’educació física , dissenyant una coreografia . Pot no semblar-ho , però han aprés molt i s´ho han passat molt bé.

VÍDEO COMUNITAT GRANS A, B i C

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>