Per una bona convivència

A l’escola treballem tota una sèrie d’hàbits i comportaments que afavoreixen,  d’una banda, el desenvolupament individual del nen/a i de l’altra, el bon funcionament de l’escola com a col·lectiu. Ara bé, cal donar-li una continuïtat a aquest treball, de manera que no es converteixi en un seguit de pràctiques que només es portin a terme en horari escolar. És molt important que a casa es continuïn tenint en compte i se’ls doni el valor que mereixen.

Tots aquests hàbits i comportaments són implícits en la normativa de l’escola i,  com cada inici de curs, us els detallem tot seguit:

 

HORARI D’ASSISTÈNCIA I PUNTUTALITAT
  • Degut als problemes que pot ocasionar la manca de puntualitat, es prega a tothom tenir aquest aspecte molt en compte. Cada mestre/tutor porta un seguiment d’assistència i puntualitat dels seus alumnes, i en cas de faltes de puntualitat reiterades, s’avisarà els pares per tal de conèixer el motiu i prendre, si cal, les mesures oportunes.
  • No serà permesa la sortida de l’escola durant l’horari escolar, tret que es porti un justificant signat pels pares especificant els motius i que aquests vinguin a buscar-los. Autorització C.
  • Els alumnes hauran d’entregar l’autorització al mestre tutor corresponent i que els pares els vinguin a buscar.
  • L’hora d’entrada de l’alumnat és a les 9:00h. En casos molt excepcionals, aportant un justificant mèdic i acompanyat sempre per un adult que verifiqui l’entrada de l’alumne/a al centre, es permetrà l’entrada del nen/a a les 11:00h, ni abans ni després.
  • Per tal que el tutor/a estigui al corrent de quins nens han de marxar de l’escola sols o acompanyats, haureu d’omplir l’Autorització A i entregar-la al/ a la tutor/a que correspongui.
  • En cas que hi hagi un retard en la recollida de l’alumnat caldrà avisar prèviament al mestre tutor corresponent. En cas que aquests retards siguin reiteratius es procedirà al compliment de la normativa establerta per a aquests casos ( avisar els serveis socials i els mossos d’esquadra).
  • S’hauran de justificar les faltes d’assistència sense cap excepció, utilitzant el model de l’agenda. El mestre tutor demanarà aquest justificant a l’alumne/a. En cas de falta d’assistència de l’alumne/a per malaltia o altres causes, seria convenient que ho comuniquéssiu al/a la mestre/a tutor/a corresponent.
  • A partir del tercer dia d’absència no justificada, es contactarà amb els pares. En cas que les faltes d’assistència siguin reiterades es procedirà a informar als serveis socials.
  • Si l’alumne/a no pot fer Educació Física, ha de portar un justificant dels pares a l’agenda. Si la solució del problema és a llarg termini, l’alumne/a haurà de portar un justificant mèdic.
  • No poden quedar nens al pati de l’escola després de l’horari escolar (ni al migdia ni a la tarda), a excepció d’aquells que es quedin al menjador o d’altres casos específics.
  • És important que els pares no entrin a les aules un cop començades les classes donat que això trenca totalment el ritme de treball. Els pares quan vinguin a recollir els fills hauran d’esperar-se al pati de l’escola i no entrar a les aules.
  • Tampoc és permès entrar al centre de forma indeguda i no autoritzada.

 

FUNCIONAMENT INTERN I HÀBITS
  • A les hores d’entrades i sortides del centre caldrà respectar el pas de vianants donat que és el referent pel qual s’orienten els nens a l’hora de travessar el carrer. No parar el cotxe sobre el pas de vianants, davant del centre ni en doble fila.
  • Cal mantenir en tot moment una actitud d’educació amb els mestres i la resta de pares.
  • És convenient tenir cura de la higiene i crear l’hàbit en els nens d’assistir nets a l’escola, tant en l’aspecte físic com el vestuari.
  • D’acord amb la normativa vigent (Llei 10/1991, de 10 de maig) es prohibeix fumar dins el recinte escolar i accessos.
  • Es portarà bata a d’Educació Infantil. A primària només es portarà per fer plàstica. Aquestes bates hauran de ser cordades pel davant i amb gomes als canells. És molt important que els alumnes portin les bates i jaquetes marcades i amb una veta per facilitar penjar-les. Cal també que els alumnes d’Educació Infantil no portin petos ni cinturons.
  • És imprescindible portar xandall o roba i calçat esportiu (amb el seu nom marcat) per fer Psicomotricitat o Educació Física.
  • Els nens han de venir esmorzats de casa i portar un entrepà petit o fruita per menjar a l’hora del pati. L’escola no permet portar pastisseria industrial. Cal evitar embolicar l’entrepà en paper d’alumini per ser aquest material molt contaminant. L’entrepà es pot portar dins una carmanyola o bé embolicat amb paper. A les sortides caldrà portar aigua en ampolles petites. En cap cas es poden portar llaminadures, sucs ni batuts tipus actimels i/o cacaolat. Per a celebrar aniversaris i sants es pot portar una coca amb xocolata perquè esmorzin els nens. En aquest cas haureu d’informar al/la tutor/a corresponent amb 2 o 3 dies d’antelació per tal que els altres nens no portin esmorzar aquell dia.
  • A l’escola no es podrà menjar xiclet ni cap altra llaminadura, a excepció de les ocasions especials.
  • Per administrar medicaments a l’alumnat cal que el pare, mare o tutor legal aporti una recepta o informe del metge on consti el nom de l’alumne/a, la pauta i el nom del medicament que ha de prendre. Així mateix, el pare, mare o tutor legal ha d’aportar un escrit on es demani i s’autoritzi al personal del centre educatiu que administri al fill o filla la medicació prescrita sempre que sigui imprescindible la seva administració en horari lectiu.
  • Aquest paper d’autorització l’haureu de demanar al mestre/a tutor/a corresponent (Autorització E). Si la medicació s’hagués d’administrar en horari de servei de menjador (de 12:00h  a  15:00h) el tutor/a de l’alumne/a informarà a la coordinadora de menjador.
  • Davant d’un infant amb febre l’escola contactarà amb el pare, mare o tutor i els demanarà que el reculli tant aviat com pugui. Mentrestant, si la febre és igual o superior a 38º es podrà administrar un antitèrmic/analgèsic (paracetamol) sempre que la família ens hagi entregat el full d’autorització per a l’administració de paracetamol (autorització F).
  • Els alumnes hauran d’entrar al centre correcta i ordenadament, evitant córrer, cridar i donar empentes i salts.
  • A l’escola es treballa de manera sistemàtica la selecció d’escombraries tant a les aules, com al pati i al menjador. Per poder portar a terme aquesta tasca, comptem amb la vostra col·laboració dins i fora del recinte escolar, especialment quan els nens berenin a l’escola. Tingueu cura de llençar els embolcalls en el contenidor corresponent.
  • Com a normativa de l’escola s’ha acordat que, donat les diferències que crea entre l’alumnat i el professorat,   no s’acceptarà cap obsequi que provingui de pares ni d’alumnes. Per tant,  que tothom s’abstingui d’obsequiar cap mestre per tal d’evitar situacions compromeses. Això no vol dir que els alumnes puguin obsequiar els mestres amb floretes o treballs realitzats per ells mateixos.

 

PROTOCOL D’ACTUACIÓ DAVANT LES IRREGULARITATS QUE PUGUIN COMETRE ELS ALUMNES

Sempre tenint en compte els referents normatius inclosos a l’inici del document sobre ”  la Convivència ”  ( NOFC), s’acorda:

  • Totes les famílies del centre hauran de ser coneixedores de les normes de convivència i la normativa del centre així com el seu compromís amb aquestes a través de la pàgina web del centre i de la signatura de la carta de compromís educatiu.

 

DEURES

 En el nostre centre els deures han de ser el resultat de la coordinació entre docent, alumne/a i família. Han d’estar definits per la qualitat, no per la quantitat i no han de convertir-se en una càrrega extenuant per a qui ha de fer-los. No seran en cap cas motiu de sanció. Han d’incentivar l’alumnat perquè sigui capaç de forma autònoma de distribuir el seu temps entre l’estudi, la lectura, els jocs i/o pràctiques esportives, el consum de TV o l’ús lúdic de les noves tecnologies.

Els deures  seran activitats no finalitzades o complementàries al treball realitzat a l’aula. Han d’estar adequats a com pensa, raona i aprèn l’infant en cada etapa de la vida. Han de facilitar la relació entre pares i fills i permetre als pares demostrar que el què els interessa no són les notes dels seus fills sinó que vagin aprenent.

A Ed. Infantil: possibilitat a determinar pel tutor/a i la família.

A Cicle Inicial, Mitjà i Superior: possibilitat del cap de setmana i/o alguna activitat esporàdica entre setmana (no finalitzada  a l’aula). A determinar pel tutor/a i la família.

 “ Dime y lo olvido, enséñame y lo recuerdo, involúcrame y lo aprendo “

Benjamin Franklin