PROJECTE DE JOSEP MASCLANS A LA COMUNITAT DELS GRANS

Durant el primer trimestre hem estat realitzant un projecte de Josep Masclans a la Comunitat dels grans. Hem fet aquest projecte per conèixer una mica més l’origen del nom de l’escola i d’aquest mestre que tanta petjada va deixar en l’escola i en el poble.

En grups cooperatius, hem treballat diferents aspectes relacionats amb la vida i època històrica en la qual va viure aquest mestre. Hem comparat la Vallbona de la seva època i l’escola amb les de l’actualitat i hem aprofundit amb els diferents períodes històrics de la seva vida (dictadures, guerra civil, guerres mundials…). També hem fet el recorregut de “Vallbona parada i fonda” per conèixer una mica més la història del poble. Finalment, hem fet una entrevista a l’arxiver municipal que ens ha dut documentació, fotografies i ens ha proporcionat més informació de Josep Masclans.

Tot això ha concluit amb una exposició final dels diferents grups de treball que podreu veure a continuació.

Ha estat un treball interessant i hem après molt sobre Vallbona i sobre el mestre Josep Masclans.