Coeducació

Des del curs 2015-2016 participem amb l’entitat Fil a l’agulla, on hem aprofundit en el treball de la coeducació, dintre de  l’àrea d’Educació en valors. Volem seguir ampliant la mirada envers la identitat de gènere, incorporant activcoeducacio-xx-xyitats per prevenir l’homofòbia.

Aquest projecte és de tota la comunitat educativa: xerrades per a les famílies, formació per al professorat i tallers i actuacions amb l’alumnat. Durant el curs 2016-2017 vam continuar treballant plegats amb  Fil a l’agulla, CoeducAcció, CreArt i CàmeresiAcció  per repensar i transformar el pati de l’escola, tenint en compte la perspectiva de gènere.

Podeu consultar l’entrevista a la  M. Eugènia Cantos, directora de l’escola Joan Miró “L’escola no pot deixar de banda la identitat de gènere i la sexualitat”. 25 abril de 2016. Fil a l’agulla.

Podeu visualitzar el vídeo resum del curs 2015-2016.

Durant la formació vam fomentar la presa de consciència sobre la desigual socialització que reben nens i nenes, i vam donar algunes claus per educar amb perspectiva de gènere. Al mateix temps vam posar al centre de l’aula valors considerats femenins com la cura, la cooperació, o l’expressió de les emocions, i ens van dotar al professorat de recursos i estratègies concretes per coeducar, des de l’aula al pati, a través de contes i festes tradicionals.

Jornada Escolar de la Pau i la No Violència. Gener 2016.

logo-projecte-pati