L’escola manifesta el seu rebuig total a les guerres a la Jornada de la No-violència i la Pau

El passat 26 de gener, l’escola va commemorar com cada any la mort de Gandhi, al voltant del DENIP (Dia Escolar de la No-violència i la Pau) que se celebra internacionalment el 30 de gener.

Aquest curs, posem l’èmfasi en la necessitat d’educar en la resolució pacífica dels conflictes, manifestant el rebuig total a les guerres. Això suposa treballar la perspectiva positiva del conflicte i aprendre a adquirir estratègies i habilitats, que ens ajudin a afrontar-los de manera dialogada.

Al matí, es van realitzar jocs cooperatius entre diferents classes, on l’alumnat de 4t, 5è i 6è van dinamitzar els jocs. Després es va fer un esmorzar compartit al pati.

A la tarda, a l’acte reivindicatiu obert a les famílies, es va llegir un manifest en contra de la guerra, l’alumnat de 4t va fer una lectura de poemes, i tota la comunitat educativa va participar de la Cantada per la Pau.

L’AFA va organitzar la xocolatada solidària, que amb els diners recollits, es destinaran a “Save the Children”, una ONG que treballa per a la protecció dels drets dels infants en situació de pobresa extrema o en guerra, a diferents països del món. L’alumnat de 5è va assistir a una xerrada d’aquesta ONG i tot  l’alumnat ha col·laborat durant la setmana a la guardiola solidària.