L’alumnat de 3r “Som investigadores” al Superordinador Mare Nostrum de Barcelona

L’alumnat de 3r ha realitzat una visita al Supercomputador Mare Nostrum. D’aquesta manera, formem part del projecte de divulgació científica “SOM INVESTIGADORES”, amb el qual des del BSC, juntament amb BARCELONA ACTIVA, volen contribuir a augmentar l’interès de l’alumnat per les matèries STEM (acrònim en anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) i, de manera molt especial, el de les nenes.

Amb una perspectiva divertida, lúdica i pedagògica, les educadores “científiques” ens han ensenyat a l’alumnat què és un supercomputador, per a què serveix, qui el fa servir i ens han acostat els conceptes bàsics del pensament computacional.

Els objectius de la visita han estat descobrir què vol dir programar, jugant a un joc de simulació del fons marí, hem conegut els avantatges del càlcul en paral·lel, que és el mètode que fan servir els supercomputadors per obtenir resultats de forma més ràpida.