Ballada de sardanes

Aquest mes de juny, a les classes de cinquè hem dut a terme el projecte de “La sardana”.

Un cerverí ben expert, el Sr. Joan Castellà, ens ha acompanyat durant tota una setmana i ens ha ensenyat moltes coses.

Hem après que la sardana és una dansa popular catalana considerada el ball nacional de Catalunya. És una dansa col·lectiva que ballen homes i dones agafats de les mans formant una rotllana, i puntejant amb els peus els compassos de la música interpretada per la cobla.

Hem conegut també quins instruments musicals formen una cobla i la seva disposició, i alguns dels elements típics que porten els sardanistes: la faixa, el mocador, l’escut i les espardenyes.

Ahhh!, i el més important és que hem aprés a ballar una sardana i a fer el galop.

Com a cloenda vam fer una petita demostració davant de tot l’alumnat de l’escola i finalment vam ballar una sardana tots junts. Aquí en teniu una mostra.

Moltes gràcies Joan

CLICA