ANELLAMENT I RASTRES A L’ESTANY D’IVARS

Els i les alumnes de 3r vam anar a l’estany d’Ivars i Vila-sana. Vam baixar de l’autocar i vam esmorzar en un bosquet. Vam jugar fins que ens van venir a buscar els monitors. Ens van dividir en dos grups, uns van fer el taller d’anellament d’ocells i els altres van explorar el bosc en busca de rastres dels animals.

Al taller d’anellament vam aprendre moltes coses com per exemple, com s’anellen els ocells.Vam mesurar les ales dels ocells i els vam pesar. Quatre persones van poder deixar anar quatre ocells, el primer va deixar anar un pit-roig, després un sisó i finalment, una merla. Els havíem d’agafar per les cuixes per no trencar-los les cames.

Al taller de rastres vam rodejar una part de l’estany d’Ivars buscant restes d’animals, plomes d’un ocell caçat i desplomat, caca de conill i de teixó, banyes de cabirol, esquelet de conill amb pelvis inclosa i nius d’ocells. També vam trobar un arbre caigut pel vent i molts insectes a sota d’un tronc.

Quan vam acabar vam anar a dinar i vam poder jugar, fer cabanes, córrer, infiltrar-nos als boscos…  durant dues hores.

Va ploure una mica però ho vam poder fer tot!!!!

Alumnes de 3r