3r visita l’ajuntament
01/03/23La classe de 3r hem anat a fer una visita a l’Ajuntament d’Igualada. Hem conegut l’alcalde i 2 dels seus regidors. Els hem pogut fer les preguntes que haviem preparat a classe relacionades amb el què estem treballant i també hem pogut fer les nostres propostes de millora per la ciutat des de les seves cadires. Ha sigut molt emocionant!
Racons a primer
28/02/23A la classe de 1r ens agrada molt treballar per racons. Ens ajuden a millorar la nostra lectoescriptura i a consolidar tots aquells aprenentatges que anem treballant. També treballem les matemàtiques de manera manipulativa, de manera que ens és més fàcil comprendre nous conceptes i posar-los a la pràctica.
Recull dels treballs artístics de primer
27/02/23En aquest àlbum hi trobareu el recull d’imatges de les diferents propostes artístiques que hem anat fent aquest curs a primer. Com ja sabeu les classes de llenguatge visual i plàstica es fan en anglès. Habitualment comencem la proposta a partir d’una cançó, d’un conte o d’un breu vídeo sobre l’artista que volem treballar.
Celebrem el comiat del rei Carnestoltes!
25/02/23Aquest divendres hem celebrat el comiat del rei Carnestoltes a l’escola.
L’alumnat de 4t ha preparat totes les consignes i ens han mostrat les danses que han fet amb molta il·lusió, fent participar a petits i grans!
Els representants d’aula han fet el relleu als nens i nenes de 3r per preparar la festa el curs vinent. VISCA LA DISBAUXIA!!
Gaudiu de les imatges i dels vídeos!
Taller musical coral Gatzara
24/02/23Avui hem rebut la visita de 4 noies pertanyents a la Coral Gatzara d’Igualada. Ens han ensenyat moooolts instruments i ens han donat l’oportunitat de tocar-los. Hem après molt vocabulari nou i ens ha agradat molt l’activitat. Hem après una cançó nova i després li hem afegit els instruments. Sonava molt bé!!
Com seria una ciutat a Mart?
22/02/23L’alumnat de 6è ha treballat les característiques de Mart amb l’ajuda dels investigadors de l’Institut de Ciències a l’Espai i després ha confeccionat una maqueta de com s’imaginen una ciutat a Mart. Finalment han presentat i explicat les maquetes a tot l’alumnat de l’escola. Ha sigut un treball molt intens amb el qual han après molt.
PORTES OBERTES I PREINSCRIPCIÓ 23/24
21/02/23Per més informació https://drive.google.com/file/d/1O9EcpKPaUGaw7eW-jsggswp66y_hVjL4/view?usp=sharing
Dimecres, 1 de març de 2023 a les 18.30 h a l’auditori del Centre Cívic Nord i en directe per youtube a: https://www.youtube.com/watch?v=6tk2mEgJFRI
Sortida de Dijous Llarder
20/02/23Symphony al CaixaFòrum
19/02/23Les nenes i els nens de 3r i 5è hem anat al Caixafòrum de Barcelona a veure “Symphony”, una experiència musical immersiva que hem gaudit molt.
Abans d’entrar al museu hem pogut veure la reconstrucció del pavelló alemany de Mies Van der Rohe que es va construir per l’Exposició Universal del 1929. Després de dinar hem visitat la zona de l’estadi olímpic i el Palau Sant Jordi on hem jugat i descobert un espai molt interessant.
Sortida al CRARC de Masquefa, 2n
18/02/23La classe de 2n hem anat amb el tren a Masquefa al centre de recuperació d’amfibis i rèptils de Catalunya (CRARC).
Relacionat amb el nostre projecte d’indagació d’aquest trimestre hem pogut veure quins animals podrien viure al biollac d’Igualada com són les tortugues i les salamandres, en canvi, d’altres com els cocodrils i les serps no seria el lloc més adequat.
També hem après que hi ha espècies de tortugues invasores que són carnívores i fan malbè el nostre entorn, ja que no tenen depredadors. Malauradament, uns anys enrere hi havia gent que quan viatjaven a altres països es portaven animals exòtics a casa seva i un cop no es podien fer càrrec o no podien cuidar-se d’ells els deixaven en espais inadequats, i com a conseqüència altres espècies d’animals i plantes patien o acabaven desapareixent.
Hem de ser conscients que cal ser molt responsable amb els animals i saber i conèixer molt bé quins són els millors hàbitats per a ells.
Finca Serra Burgès, un matí entre animals.
15/02/23Els més petits de l’escola; Dracs, Àligues i Geganta hem anat a visitar la Finca Serra Burgès , un espai envoltat de natura i animals. Els vam observar, tocar i al final vam poder raspallar uns ponis. També vam veure un ferrer ferrant uns cavalls!
Taller amb Bitrac Dansa
15/02/23L’aula de 4t ha fet un taller de dansa catalana amb la professora Alba Llobet, de Bitrac Dansa. La sessió ha estat molt celebrada per l’alumnat i cal dir que l’Alba ha fet fàcil la tasca ensenyant passos i moviments amb molta gràcia.
Visita dels Mossos d’Esquadra
14/02/23Taller de contes desexplicats
12/02/23La classe de 2n hem rebut la visita de la Pilar i ens ha fet recordar alguns dels contes tradicionals, com és el de la Caputxeta Vermella, la Ventafocs i la Rateta que escombrava l’escaleta.
Tot seguit, ens ha fet el relat una mica diferent dels tres contes, i ens ha sorprès que la Caputxeta fos tan valenta i forçuda i plegats hem reflexionat com els contes poden anar canviant!
Ha estat una activitat molt enriquidora per motivar a l’alumnat a imaginar lliurement.
Autors a les aules: Anna Vilar visita 5è
10/02/23A cinquè rebem la visita de l’escriptora Anna Vilar per parlar sobre la novel·la l’aleteig de la papallona.
El projecte d’autors a les aules permet conèixer de primera mà escriptors catalans.
Weather forecast
08/02/23L’alumnat de 2n curs emet la previsió del temps d’Igualada i les poblacions veïnes.
A 2n ens preguntem: quins animals poden viure al biollac d’Igualada?
03/02/23Fa unes setmanes varem engegar el nostre projecte a partir d’observar que s’estan fent obres al Parc Central d’Igualada per construir un biollac. Què deu ser un biollac? Qui se’n cuidarà d’aquest espai? Quins animals poden viure-hi? Aquestes eren algunes de les preguntes que es plantejaven l’alumnat de 2n.
A través de converses, d’observació i de recerca d’una mica d’informació l’alumnat ha anat treballant i creuen que podran viure espècies d’aus autòctones, algunes tortugues, ànecs,…. i estem en el procés de saber si serà possible que puguin viure cocodrils.
L’alumnat està molt motivat i està gaudint del treball en equip i de les aportacions que fa cadascú. Seguim!