Racons a primer

A la classe de 1r ens agrada molt treballar per racons. Ens ajuden a millorar la nostra lectoescriptura i a consolidar tots aquells aprenentatges que anem treballant. També treballem les matemàtiques de manera manipulativa, de manera que ens és més fàcil comprendre nous conceptes i posar-los a la pràctica.

 

Recull dels treballs artístics de primer

En aquest àlbum hi trobareu el recull d’imatges de les diferents propostes artístiques que hem anat fent aquest curs a primer. Com ja sabeu les classes de llenguatge visual i plàstica es fan en anglès. Habitualment comencem la proposta a partir d’una cançó, d’un conte o d’un breu vídeo sobre l’artista que volem treballar.

Celebrem el comiat del rei Carnestoltes!

Aquest divendres hem celebrat el comiat del rei Carnestoltes a l’escola.

L’alumnat de 4t ha preparat totes les consignes i ens han mostrat les danses que han fet amb molta il·lusió, fent participar a petits i grans!

Els representants d’aula han fet el relleu als nens i nenes de 3r per preparar la festa el curs vinent. VISCA LA DISBAUXIA!!

Gaudiu de les imatges i dels vídeos!

 

Com seria una ciutat a Mart?

L’alumnat de 6è ha treballat les característiques de Mart amb l’ajuda dels investigadors de l’Institut de Ciències a l’Espai i després ha confeccionat una maqueta de com s’imaginen una ciutat a Mart. Finalment han presentat i explicat les maquetes a tot l’alumnat de l’escola. Ha sigut un treball molt intens amb el qual han après molt.

Clica a la imatge i accedeix a les fotografies del procés de treball.

Symphony al CaixaFòrum

Les nenes i els nens de 3r i 5è hem anat al Caixafòrum de Barcelona a veure “Symphony”, una experiència musical immersiva que hem gaudit molt.

Abans d’entrar al museu hem pogut veure la reconstrucció del pavelló alemany de Mies Van der Rohe que es va construir per l’Exposició Universal del 1929. Després de dinar hem visitat la zona de l’estadi olímpic i el Palau Sant Jordi on hem jugat i descobert un espai molt interessant.

Sortida al CRARC de Masquefa, 2n

La classe de 2n hem anat amb el tren a Masquefa al centre de recuperació d’amfibis i rèptils de Catalunya (CRARC).

Relacionat amb el nostre projecte d’indagació d’aquest trimestre hem pogut veure quins animals podrien viure al biollac d’Igualada com són les tortugues i les salamandres, en canvi, d’altres com els cocodrils i les serps no seria el lloc més adequat.

També hem après que hi ha espècies de tortugues invasores que són carnívores i fan malbè el nostre entorn, ja que no tenen depredadors. Malauradament, uns anys enrere hi havia gent que quan viatjaven a altres països es portaven animals exòtics a casa seva i un cop no es podien fer  càrrec o no podien cuidar-se d’ells els deixaven en espais inadequats, i com a conseqüència altres espècies d’animals i plantes patien o acabaven desapareixent.

Hem de ser conscients que cal ser molt responsable amb els animals i saber i conèixer molt bé quins són els millors hàbitats per a ells.

Taller amb Bitrac Dansa

L’aula de 4t ha fet un taller de dansa catalana amb la professora Alba Llobet, de Bitrac Dansa. La sessió ha estat molt celebrada per l’alumnat i cal dir que l’Alba ha fet fàcil la tasca ensenyant passos i moviments amb molta gràcia.

cliqueu a la imatge per accedir a l’àlbum de fotos de la sessió.

 

Taller de contes desexplicats

La classe de 2n hem rebut la visita de la Pilar i ens ha fet recordar alguns dels contes tradicionals, com és el de la Caputxeta Vermella, la Ventafocs i la Rateta que escombrava l’escaleta.

Tot seguit, ens ha fet el relat una mica diferent dels tres contes, i ens ha sorprès que la Caputxeta fos tan valenta i forçuda i plegats hem reflexionat com els contes poden anar canviant!

Ha estat una activitat molt enriquidora per motivar a l’alumnat a imaginar lliurement.

A 2n ens preguntem: quins animals poden viure al biollac d’Igualada?

Fa unes setmanes varem engegar el nostre projecte a partir d’observar que s’estan fent obres al Parc Central d’Igualada per construir un biollac. Què deu ser un biollac? Qui se’n cuidarà d’aquest espai? Quins animals poden viure-hi? Aquestes eren algunes de les preguntes que es plantejaven l’alumnat de 2n.

A través de converses, d’observació i de recerca d’una mica d’informació l’alumnat ha anat treballant i creuen que podran viure espècies d’aus autòctones,  algunes tortugues, ànecs,…. i estem en el procés de saber si serà possible que puguin viure cocodrils.

L’alumnat està molt motivat i està gaudint del treball en equip i de les aportacions que fa cadascú. Seguim!