Deures a casa

Deures

Estimats(es) nens i nenes, venen per davant uns dies en què passarem molta estona a casa per combatre entre tots -“junts però separats”, aquest “bitxo” que en diuen Coronavirus ??. Durant aquests dies és important que seguim el ritme, ja que més endavant,  “esperem que sí”, a l’estiu ja gaudireu de les bones merescudes vacances.

PRECAUCIÓ                                                                                                                                                                                                Rentar-se les mans i fer cas a les precaucions. Posar-se al telèfon quan hi ha trucades dels familiars per explicar el que hem fet avui amb mostra d’afecte i educació.

RESPONSABILITAT COMPARTIDA
Renta amb un drap humit i sabó tots el teu material escolar: llapis, colors, maquineta, goma, regles, etc. Per molt que no hagi estat en contacte amb el CoronaVirus, el teu material estarà feliç de què el facis com nou! Segur que a tu també et fa feliç cuidar les teves coses.

MANTENIR LA SERENITAT
Estar molta estona a casa pot coincidir amb més tensions per a tots, per tant, una missió per vosaltres nens i nenes, experts/tes en fer riure als adults, mantingueu un clima tranquil, ple de rialles divertides. En lloc de queixar-vos pel que no podeu fer, pregunteu tant com vulgueu sobre el que està passant, sabent que les vostres inquietuds potser els grans tampoc sabem respondre. Amb calma tot aquest nus, s’anirà desfent.

BELLUGAR-SE A CASA
Mentre, és important que, tot i quedar-se a casa, facis bellugar el teu cos. És per això que et recomano cada matí posar en pràctica aquesta divertida coreografia que activarà tot el teu cervell (en anglès “brain”) per a que no s’oblidi res del que has aprés a l’escola.

Si t’animes la farem junts a la tornada 😉

SEGUIR APRENENT/PRACTICANT Moviment/lectoescriptura;

Cal·ligrafia/disgrafia [Gymnastique des doigts]:

ACTIVITATS PER AQUESTS DIES
– Jugar a jocs de taula amb les regles convencionals o canviant-les. Teniu molts dies per entrenar, així que us demano que no us enfadeu si perdeu la partida! Aquí podeu treballar indirectament llengua i matemàtiques.
– Fer manualitats o dibuixos. Poden ser elaborant en diverses estones o dies, però mireu de buscar un racó de la casa per tal no envaïr-la, hi ha d’haver espai per a tots.
– Escoltar música de diferents estils. Podeu provar a fer garagots de colors al ritme d’una cançó de música clàssica.
– Mirar dibuixos en anglès (podeu començar per alguns de fàcils com Pocoyó que s’entenen molt bé, tot i que siguin per més petits us ajuden a entrenat l’orella en anglès. Vinga va, que els capítols son curts!) A veure qui em sorprèn a la tronada?. Podeu sinó cantar cançons en anglès.
– Cuida els teus ulls. Ja saps que t’has de rentar les mans per tocar-te la cara. Però saps que massa temps de pantalla es perjudicial? Pots arribar a fer un recompte de les hores que els teus ulls miraran una pantalla en aquests dies d’estar a casa? De tots els que em feu el recompte crearé un sorteig.
– Fer tasques de casa: estendre roba, col·laborar a la cuina, parar taula, escombrar, netejar les joguines i classificar-les ordenades… Quines més faràs?
– Recorda bellugar el teu cos y les teves mans.
– Menjar sà. Aquests dies tens temps de sobra per pelar tranquil·lament una poma o fer-
te un suc natural de taronja. Evita els excessos de sucres.
Cuideu-vos i cuideu als altres! Ens veiem a la tronada. Una forta abraçada. Fins aviat!

Cordialment,

Saray, mestra d’Audició-Llenguatge.

Altres formacions: Mestra de Primària (UB). Logopeda Clínica i Escolar (UAB). Especialitzada en Parla i Llenguatge (UOC). Dificultats específiques de lectoescriptura (PRISMA). Curs de l’Escriptura Creativa i tècniques de desbloqueig (ENSENYAMENT). Formació en el Mètode Verbo-Tonal. Fonètica correctiva i ensenyament de la llengua oral (UAB).