Història del centre

La nostra és l’escola amb més història de Palau-solità i Plegamans. Està situada prop de la zona comercial, amb un accés fàcil al bell mig de la població.

Actualment l’escola compta amb dos edificis: l’edifici del passeig de la Carrerada, catalogat com a monument històric,i l’edifici del carrer Folch i Torres.

Però no sempre ha estat així, vegem la història del nostre centre:

Edifici Carrerada

L’edifici del passeig de la Carrerada, va ser dissenyat per l’aquitecte Josep Lluís Sert, i va entrar en funcionament el curs 1934-35.

Segons els nostres arxius el curs 1964-65 l’escola s’anomenava Agrupación mixta Ángel Custodio, però no tenim dades del nom anterior a aquest curs.

Anys més tard, a causa de l’increment de la població i en no haver-hi prou espai a l’edifici de la Carrerada, es varen utilitzar locals del poble per a impartir-hi classe.

Edifici Folch i Torres

Poc a poc la població de Palau continuava augmentant i amb ella el nombre d’alumnes de l’escola, pel què cada vegada es necessitaven més locals de l’Ajuntament per a poder impartir les classes. Aleshores es va decidir construir un nou edifici al carrer Folch i Torres, per tal de completar el què ja existia al passeig de la Carrerada.

El curs 1976-77 s’havia d’inaugurar aquest nou edifici, però no es van poder començar les classes allà fins el gener o febrer del 1977, ja que els espais dedicats al gimnàs, menjador, passadissos, … varen haver de reconvertir-se en aules per tal de poder atendre tot l’alumnat.

L’escola tal com és avui dia

El dia 22 de febrer de 1981 l’escola passà a anomenar-se amb el seu nom actual: Josep Maria Folch i Torres.

Després de múltiples remodelacions i ocupacions d’espais, repartits per tot el poble, el curs 2004-2005 queda establerta l’estructura que té actualment el centre, amb els dos edificis: el del passeig de la Carrerada per a Educació Infantil, i el del carrer Folch i Torres per a Educació Primària.