Escola Verda

Des de 1998 la Generalitat de Catalunya, a través del Programa d’Escoles Verdes i de les Agendes 21 escolars, està impulsant uns programes d’educació per a la sostenibilitat adreçats als centres educatius, tot promovent la participació i implicació de tota la comunitat educativa.

Durant el curs 2009-2010 neix la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC) formada per la xarxa d’escoles verdes i xarxes locals, que promouen programes d’educació per a la sostenibilitat adreçats als centres educatius de Catalunya. L’escola Ferrer i Guàrdia forma part de la xarxa  Escoles més sostenibles.

Al setembre de 2015, i amb l’acord històric de 193 països, l’Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible i els seus 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS), com a instrument global amb un ampli abast i una importància sense precedents.

Com a compromís mundial, busca que tots els estats es proposin fermament posar fi a la pobresa i la fam, a combatre les desigualtats, protegir els drets humans, especialment de les persones més excloses i de major vulnerabilitat, promoure la igualtat de gènere i l’empoderament de les dones i les nenes, construir societats pacífiques, justes i inclusives i garantir una protecció resilient del planeta i dels seus recursos naturals.

Els ODS són disset objectius de caràcter ambiental, social i econòmic que guien la implementació de l’Agenda 2030. Tots els objectius estan molt relacionats: per avançar en un cal avançar també en d’altres. Volen ser unes fites concises, fàcils de comunicar, orientades a l’acció i aplicables a tots els països

L´escola és un lloc on poder imaginar i experimentar estratègies per viure d´acord amb els principis de sostenibilitat. La participació real de tots els membres de la comunitat educativa facilita que els valors ambientals arribin a la resta de la societat. El nostre projecte de l’ hort ecològic i urbà està emmarcat en aquest projecte. Volem que els nens i les nenes valorin la importància dels recursos naturals.

Una de les activitats més rellevants que l’escola Ferrer i Guàrdia organitza (entre moltes altres)  són les Olimpiades Verdes, una trobada on els nens i nenes de les escoles del barri fan jocs i activitats relacionades amb la cura de l’entorn.