AFA

Què és l’AFA?

Com diuen les seves sigles, Associació de Famílies d’Alumnes, l’AFAés l’entitat que agrupa els pares i mares de l’escola per tal d’estructurar la seva participació al servei del conjunt de la comunitat educativa.

Quines funcions té?

En general, podem dir que les seves funcions són:

• Dialogar, col·laborar i donar suport a la comunitat educativa per tal de millor la qualitat de l’educació dels nens i nenes.
  • Oferir un espai de diàleg i també una infraestructura perquè es puguin organitzar serveis i activitats.

I més concretament, això ho fa a través de:

• Activitats complementàries a les activitats docents de l’escola com són:
    • Les activitats extraescolars: anglès, informàtica, esport, expressió corporal, percussió, natació, patinatge i teatre.
    • Servei d’acollida al matí.
    • Els racons de juny: complementen l’horari lectiu quan hi ha jornada intensiva.
    • El Casal d’Estiu: obert a tot el barri, durant cinc setmanes a partir de Sant Joan.
    • El Casal de Nadal.
  • Projectes en col·laboració amb l’escola que abracen:
    • Les infraestructures de l’escola: per aconseguir coses que els pressupostos de l’Administració no contemplaven o no arribaven (ordinadors, cortines, tendals, prestatges, instruments musicals, material lúdic…).
    • Part del material escolar: per cobrir les necessitats educatives dels nostres fills que no arriba amb el que rep l’escola del Departament d’Ensenyament.
    • Patrocinem sortides i colònies.
    • Les festes: organització de la Fira de Sant Jordi (venda de llibres i material audiovisual de segona mà, jocs i berenar). Col·laboració en l’organització de la festa de final de curs.
    • La sortida de 6è.
    • El projecte de Socialització de Llibres.
    • Xerrades i conferències.

Com funciona?

L’AFA es nodreix de la participació desinteressada, voluntarista, imaginativa i generosa del col·lectiu de mares i pares d’aquesta escola.

Algunes de les seves funcions les delega en una Junta Directiva que és qui regeix, administra i representa l’associació, a l’hora que gestiona els recursos que aporten els associats en una quota de pagament mensual. Tothom en pot formar part i els seus membres son escollits democràticament a l’Assemblea General que es celebra anualment.

Els pares i mares que ens hem ofert per ser membres de la Junta ens trobem un cop al mes a la nit per anar organitzant totes les activitats assignades. El calendari de reunions l’establim a principi de curs i aquestes són obertes a tothom.

Per cada una de les activitats hi ha Comissions organitzades. Podeu consultar quines són i què fan en aquesta mateixa web.

Com contactar-hi

Per qualsevol dubte, pregunta, suggerència, queixa, proposta d’activitat, etc. us podeu adreçar a:

• EL LOCAL DE L’AFA, a la mateixa escola, planta -1, de 15:35h a 16:45h.
  • Venir a les reunions de la Junta.