El Projecte de biblioteca de l’escola a les Terres de l’Ebre

El passat dimecres, 28 de juny, varem anar a presentar el Projecte de biblioteca de l’escola a la Jornada de biblioteques escolars de les Terres de l’Ebre.

El Projecte de biblioteca de l’escola exemplifica el model de biblioteca escolar com a centre de recursos per a l’aprenentatge i l’ensenyament (CRAE) que promou el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Per aquest motiu, sovint se’ns demana que l’anem a explicar a Jornades de biblioteques o a cursos de formació del professorat.

IMG_6585

El Projecte de biblioteca de l’escola és un projecte de centre que defineix el Projecte educatiu (PEC) concretant les funcions que ha de desenvolupar la biblioteca de l’escola:
  1. Funció d’organització i gestió de l’equipament i de la col·lecció.
  2. Funció educativa de suport al currículum, als projectes d’aula i al desenvolupament del Pla de lectura de centre.
  3. Funció social i cultural compensant les desigualtats i facilitant l’accés lliure a la informació i a la cultura.
  4. Funció col·laboració amb l’entorn participant en actuacions relacionades amb el foment de la lectura (seminari de biblioteques del Garraf, Pla d’animació a la lectura de Vilanova, etc.).
I també el serveis que ha d’oferir a tota la comunitat educativa:
  • Servei de consulta i informació.
  • Servei de préstec.
  • Servei de suport al currículum.
  • Servei de biblioteca en horari extra escolar.
La biblioteca és, des de fa moltíssims anys, un projecte prioritari a l’escola i entre tots i totes (mestres, alumnes i famílies) el fem possible i en gaudim.
FELICITATS COSSETÀNIA!!!