SETMANA DEL MAR A 4T

“La setmana del 27 al 31 de maig l’alumnat de 4t va gaudir de la Setmana del Mar. Durant una setmana van fer sessions on l’objectiu d’aprenentatge era el mar a la nostra ciutat. Van fer una setmana del mar diferent a les dels últims anys. En comptes de passar una setmana al Molì de Mar, van fer dos dies d’excursions i tres a l’escola. De fet, un dels tres de l’escola el  vam invertir en anar al Mercat de Vilanova a comprar sardines per disseccionar.

Van gaudir de visites d’experts com la Carme i l’Esteve. El dilluns van aprendre la història del comerç de Vilanova i el port. El dimarts es van centrar en les arts pesqueres i els tipus d’animals marins.

El dimecres van anar a l’Espai Far, al port i els seus voltants  També van visitar l’Ermita de Sant Cristòfol. Van veure com arribaven les barques de pescar i portaven el peix directe a la llotja. Els va encantar veure com l’anaven descarregant.

El dijous van anar al mercat a observar quins eren els peixos que venien a les peixateries de la ciutat. Van aprofitar per comprar sardines per disseccionar. A la tarda les van disseccionar. Va ser una experiència molt xula! Aquí la Carme els va fer una master class de com obrir el peix i veure’n les parts internes.

El divendres van fer un taller molt interessant: de la barca al plat. Allà ens van mostrar el funcionament del port i les seves parts més importants. Van gaudir palpant el gel que va directe a les caixes per conservar el peix. Seguidament van visitar el Pòsit de Pescadors on van gaudir d’un autèntic menú mariner: fideuà i mairetes fregides. De postres, van degustar uns “polos”. Seguidament van anar a veure la Torre Blava. Allà en van conèixer la història i la van dibuixar. Abans d’anar  a fer un concurs de castells de sorra van descansar a l’ombra dels pins del parc de ribes roges.

Una gran setmana!”