Jardí de lectura

Amb la voluntat de convertir l’escola en un gran context lector, aquest trimestre hem estrenat dos espais de lectura informal: la saleta de lectura i el jardí de lectura.

La saleta de lectura està ubicada al pis de dalt, entre les aules de música i de tercer.

Els alumnes de cicle mitjà i de cicle superior hi poden accedir lliurament en diversos moments del dia per gaudir d’estones de lectura autònoma i lúdica.

Hi troben contes, novel·les, llibres de poesia, de coneixements i revistes que es van renovant periòdicament amb l’objectiu d’afavorir el seu hàbit lector i de desenvolupar el seu gust per la lectura.

El jardí de lectura està ubicat al vestíbul de l’escola i està pensat per ser compartit per tota la comunitat educativa. A les jardineres d’aquest jardí hi creixen contes, còmics, llibres de coneixements i revistes Es podrà utilitzar en molts moments del dia escolar:

• En l’horari d’acollida del matí a càrrec del monitoratge del servei.
  • A l’hora del pati a càrrec dels alumnes bibliotecaris.
  • En l’horari de menjador a càrrec del monitoratge del servei.
  • Durant l’horari lectiu a càrrec de cada mestre/a.
  • En horari extraescolar a càrrec del personal de la biblioteca i de les famílies que l’utilitzin amb els eus fills i filles.

Per poder-ne gaudir molt temps és important que en tinguem cura entre tots i totes i que es repectin unes normes bàsiques d’ús:

• Moderar el to de veu i respectar la lectura i l’espai que ocupin altres persones.
  • Llegir en silenci, amb una postura corporal adequada.
  • Tractar correctament els llibres i tenir cura de que no es malmetin per un ús inadequat.
  • Retornar el llibre llegit a la jardinera on estan ubicats els del mateix gènere.
  • Si es comparteix la lectura amb un amic o amiga moderar el to de veu per no molestar les altres persones que llegeixen.
  • Respectar i tractar bé tot el material del jardí de lectura: coixins, jardineres, terra, etc.
  • Abans de marxar-ne, assegurar-se que tot està en ordre i a punt perquè pugui ser utilitzat per altres persones.