Ja tenim ceps a l’escola

Famílies, el pare del Guim i el Pere ens ha regalat tres ceps de tres varietats diferents: moscatell, xarel·lo i garnatxa. Els nens i nenes de 3r, com que són els encarregats de l’hort, han anat a ajudar al Pau a plantar-los. Ens ha explicat que els ceps tenen el peu (arrels i part del tronc) americà i la tija i les branques, són de les tres varietats que us hem comentat abans.  Això és perquè hi ha un paràsit a la terra que és diu FILOXERA, i és com una mena de paparra que es posa a les arrels i xucla el cep fins assecar-lo. Alguna família de pagesos va observar que els ceps americans no es morien, i va provar d’empeltar el cos del cep amb un peu americà. Així va ser com van guanyar la batalla a la filoxera.
Després han plantat els ceps en un forat molt profund. Els han colgat de terra i quan eren a la meitat els han regat. Han esperat fins que el cep s’ha begut tota l’aigua i han acabat d’enterrar el cep. El Jaume, ha dit que els nens i nenes de 3r havien tingut molta sort! Que quan fossin grans podrien explicar als seus fills/es que aquells ceps de l’Escola Cossetània que fan aquell raïm tan bo els havien plantat ells i elles quan feien tercer de primària. Ara haurem d’esperar uns anys per poder-ne tastar el fruit.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *