COMUNICAT MESTRES INICI DE CURS

Benvolgudes famílies i tota la comunitat educativa de l’Escola Cossetània.

Avui comencem un nou curs, però, desgraciadament, ho continuem fent en unes circumstàncies que no considerem adequades i que s’han vist agreujades per la modificació del calendari escolar i l’avançament de l’inici de curs.

En concret, les persones que signem aquest comunicat volem denunciar les següents mancances que pateix el Sistema Educatiu Públic del nostre país:

1. Encara no s’han revertit totes les retallades iniciades el curs 2011-2012.
  2. Necessitem més mestres per a poder atendre la diversitat de les aules de l’educació pública i poder donar una atenció de qualitat a tot el nostre alumnat.
  3. Necessitem més hores de coordinació entre les professionals del centre per a poder establir estratègies d’acció conjunta a dins de les aules.
  4. Calen més hores del personal de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic a les escoles per a poder atendre, diagnosticar, assessorar i elaborar plans i material per a l’alumnat més vulnerable i/o amb necessitats educatives especials.

Enguany, tot això s’ha agreujat amb l’avançament de l’inici del curs, que no ens ha permès preparar el curs amb el temps necessari i ens ha obligat a eliminar totes les reunions del calendari (ja sigui amb famílies, entre mestres, o amb professional extern) per a poder tenir les aules a punt. Des de la nostra posició volem reivindicar la importància de la valoració i la preparació dels cursos escolars per a poder tenir temps per reflexionar sobre el què fem a l’Escola i intentar millorar-ho cada curs.

A més a més, el Departament justifica aquest avançament per temes de millora de l’equitat i del rendiment escolar. Justifiquen això dient que així les famílies no heu de pagar un casal de setembre i que si l’alumnat escurça les vacances recordarà més i millor allò que feia el mes de juny. En el tema de l’equitat, només cal veure que els dies totals del calendari són els mateixos. És a dir, que aquests tres dies que fem de més ara el mes de setembre, després es recuperen a través d’acabar un dia abans les vacances d’hivern, un dia abans el final de curs, i ens donen un altre dia de festa (lliure disposició) a posar durant el curs. Per tant, ens quedem igual. I aquests dies qui es queda les criatures? Potser no haureu de pagar un casal, però si una persona que faci de cangur. A més a més, ens sembla una mesura poc adient al clima que tenim aquí, on les temperatures de setembre tendiran a ser més altes cada any i, sense climatització, superarem els 30 graus a l’interior de les aules.

Per altra banda, si el que es vol des del Departament és millorar el rendiment escolar dels nens i nenes, i s’ho creuen de veritat, la recepta és ben fàcil: que portin més mestres i més personal educatiu a les escoles. Ras i curt. Això sí que és efectiu.

Per tant, considerem que avui hi ha molts motius per reivindicar i lluitar per la millora de les escoles públiques del nostre país. Tanmateix, i pel fet de ser una escola de primària, no trobem adequat fer vaga un dia com aquest, en el que és tan i tan important acollir les noves criatures i famílies de Picarols, i poder fer una bona rebuda a Estornells, Gegants i la resta de classes de primària. Però no per això volíem deixar passar l’oportunitat de fer-vos saber les mancances amb les que treballem totes les professionals del sistema educatiu públic d’aquest país.

Esperem que puguem passar un bon curs.

Atentament, les sotasignants,

Maite Barillas Llopart