Comunicat del Consell Escolar

El Consell Escolar de l’Escola Cossetània, després dels esdeveniments ocorreguts els darrers dies i de la situació política actual, emet el següent comunicat:

L’Escola Cossetània, al llarg dels seus 50 anys d’història, s’ha caracteritzat per la promoció dels valors democràtics. Els seus alumnes i les seves famílies, des de la seva creació, han tingut l’oportunitat d’exercir aquests valors a través de processos participatius, de les assemblees de classe i d’escola, les comissions…participant així activament de la gestió democràtica de les aules i del centre. Aquest treball dels valors democràtics, com no pot ser d’altra manera, ha anat acompanyat del respecte a les idees i opinions de tothom en pro de la convivència i la llibertat d’expressió.

És per això que, donada la situació política del nostre país, volem expressar la nostra preocupació respecte a:

• que, en contra d’allò que promovem amb els nostres alumnes en el dia a dia a l’escola, no s’hagi trobat una solució política pactada a la situació que vivim actualment.
  • la vulneració de drets fonamentals de les persones en algunes de les actuacions judicials dels darrers dies.
  • La pressió exercida des de la Delegació del Govern Espanyol i de la Fiscalia Superior de Catalunya cap a les direccions dels centre educatius respecte a les actuacions a desenvolupar el proper diumenge.
  • que es traslladi el focus d’atenció a les escoles, tensionant les comunitats educatives que, ara per ara, conviuen tranquil·lament des de la pluralitat d’idees i del respecte a tothom.

No volem que l’Escola sigui utilitzada com a espai de confrontació. Volem que l’Escola segueixi sent un espai democràtic, de respecte a tothom, de convivència i de llibertat d’expressió.

A Vilanova i la Geltrú el dia 27 de setembre de 2017