El treball dels Tastets d’aprenentatge ens permet organitzar l’aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent alhora. Els nens i les nenes poden gaudir dels diferents espais de l’aula fent activitats variades, amb diversos agrupaments i materials.
Els infants són éssers actius i necessiten aprendre a tenir responsabilitats així que es proposen quatre tipus de propostes: Llenguatge matemàtic, Llenguatge oral, Tastet sorpresa i Tastet de construccions o Joc simbòlic; dues activitats dirigides per les mestres, una dirigida per l’especialista d´educació especial i una lliure, on ells/es poden funcionar autònomament. Organitzats en grups reduïts, els nens i les nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixement, potenciant també la iniciativa, el sentit de la responsabilitat i les ganes d’aprendre.
Treballar mitjançant els Tastets ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen/a, sent més fàcil detectar dificultats d’aprenentatge, i així ajudar a cada alumne en el procés de desenvolupament.
Aprenem tot jugant!
Gaudiu d´aquestes imatges.
María