CELEBREM EL DIA DE LA DANSA

El dia 29 d’abril, celebrem el dia internacional de la dansa. La dansa és un art consistent a expressar-se mitjançant desplaçaments i moviments del cos.

Un any més la nostra escola ho va celebrar amb tot l’alumnat.

Divendres 26 l’alumnat de primer i segon van participar en el Dansem Junts, un projecte organitzat per l’Ajuntament de Viladecans, en el qual participen totes les escoles que volen de Gavà i Viladecans. El nostre alumnat va ballar dues danses, el ballet del Rotlletó i el Patatuf.

El ballet de Rotlletó, és una dansa popular catalana , més concretament de Lleida. Antigament, es feia tot un ritual amb motiu de la primera cuita de pa del nou gra i es ballava aquesta dansa a la plaça del poble on tothom ho festejava.

El Patatuf és una dansa Catalana molt popular a Gavà i Viladecans, actualment es balla durant el diumenge de Carnaval. Aquesta dansa rep aquest nom derivat dels picaments de mans que es fan al principi de la dansa. Va ser una jornada molt maca i emocionant.

Per una altra banda, dilluns 29 a la tarda, tota l’escola va poder participar i gaudir de la dansa, amb unes petites exhibicions i tallers. Vam tenir l’oportunitat de gaudir del flamenc, dels balls llatins i de la fusió entre hip-hop i flamenc. Va ser una tarda molt enriquidora on vam aprendre i gaudir molt.

La danza es la lengua oculta del alma.  Martha Graham