Els infants d’I3 ens apropem a la numeració a partir de la vida quotidiana, aprofitant les rutines de la rotllana on comptem els nens/es que han vingut o no a l’escola, observem quin dia de la setmana és, quant falta per a que es produeixi un esdeveniment important per a ells/es, …
Els aniversaris, els contes o les cançons també són un bon recurs per anar construint la noció de quantitat i veure la funcionalitat dels nombres en la vida.
Avui volem compartir amb vosaltres alguns jocs que han sorgit al llarg del curs i que ens han permès reconèixer els números, relacionar-los amb la seva quantitat i apropar-nos a la grafia. Els follets valents hem construït ninots de neu, plantat flors als testos o enganxat marietes als seus pètals tenint en compte la quantitat que necessitàvem.
Les cartes de l’Uno o el porquet Antón Zampón ens han ajudat a fer comptatge d’una manera molt divertida.
A la PDI o amb paper de vidre hem pogut resseguir els números que hem anat treballant i interioritzar la seva direccionalitat.
Les activitats de gran/petit grup a la rotllana o als Tastets de propostes han afavorit estratègies de càlcul, utilitzant material ben divers.