ELS NENS I NENES D’I5 SOM LA CLASSE DE PAUL KLEE

Aquest curs estem molt artístics ja que la nostra escola es convertirà al llarg del curs en el Museu de Can Palmer. Per aquest motiu, entre tots/es, hem de decidir un nom ben pintoresc per a la nostra classe.

Ens hem apropat al món de les obres pictòriques tot mirant el conte “Perdut al museu”, de Luisa Vera. El seu petit protagonista ens ha fet recórrer les sales d’un museu imaginari on hem pogut veure obres de Matisse, Picasso o Paul Klee, entre d’altres.

La inspiració per escollir el nostre nom ens l’ha donat el protagonista d’un conte molt divertit: L’Elmer. Aquest elefant multicolor, bon amic i bromista, va ser creat per David Mckee.

En acabar de veure el conte ens han entrat moltes ganes de pintar aquest elefant tan simpàtic. Alguns/es ho hem fet amb aquarel·les, altres amb ceres, però a tots/es ens ha quedat genial!

No és gaire habitual veure un elefant de tants colors. Generalment els elefants són de color…elefant, però és que el seu creador es va basar en l’obra de Paul Klee. Concretament en el període abstracte del pintor suís, que s’inicia després del seu viatge a Tunísia amb obres com En el desert (1914).

Hem estat veient alguns dels seus quadres, els que més ens recordem a l’Elmer i hem decidit que el trobem tant interessant que aquest any els nens i nenes d’I5 serem “La classe de Paul Klee”.

Als Ambients hem fet algunes composicions que segurament en Paul Klee trobaria ben creatives. Com que estem fets uns grans investigadors, tot el que trobem ho anem deixant al nostre Racó del projecte. Segur que n’aprendrem molt i ens farem uns grans experts/es. Ja us anirem informant de les nostres descobertes.