Consciència fonològica a Educació Infantil.

A Educació Infantil, és on s’estableix la base per iniciar el procés de la lectura i l’escriptura.
Ho fem a través de cançons i contes per a l’adquisició de vocabulari, els noms dels propis infants, i treballant la CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA per tal de segmentar les paraules, primer en sons i després en lletres.
Així doncs, el fet d’escoltar els fonemes que té una paraula i poder-los identificar ens permetrà, en un futur, poder llegir i escriure.
Sempre intentem que els infants assoleixin aquests coneixements a través de propostes lúdiques, significatives i vivencials.
Els contes no només es conten sinó que també es juguen, es ballen, etc.
I els objectes se seleccionen a partir del so de la lletra que l’infant identifica en aquell moment.
T de Tap, Tisores, Tren…
O de lleÓ, bOla, gOs, cOtxe…
M de Macarró, Minion…
E de zEbra, “Espiderman”, “Elefante”…
Així procurem que arribin als primers cursos de primària preparats i preparades per a l’assoliment de la lectura i l’escriptura.