COMENCEM EL PROJECTE DE L’EXPERT/A A I4

La Penya de l’espardenya ha començat el mes de novembre amb un nou projecte: l’Expert/a. Ens agrada que les famílies (la mare, el pare, l’àvia…) vinguin a l’escola per fer-nos alguna proposta on ens demostrin alguna de les seves habilitats. La presentació és breu i ha de tenir un suport visual, sempre que sigui possible. Després la portem a la pràctica tots/es junts/es, mentre anem fent algunes fotos que recullen l’experiència!

L’endemà, els infants d’I4 fem un treball que ens permet treballar el llenguatge oral i la lectoescriptura. En gran grup mirem les fotos i expliquem, amb frases entenedores, què vam fer i què vam aprendre. Després escollim aquella frase que resumeix millor l’experiència. Ara per ara, escrivim algunes paraules, deixant per més endavant l’escriptura de tota la frase explicativa. La feineta conté alguna de les fotos que s’han fet i això els resulta molt motivador; s’engresquen més.

Finalitzem amb l’activitat individual del que hem acordat entre tots/es i el dibuix representatiu de l’experiència. Comptem amb l’ajuda de les mestres de suport i les nostres estudiants de pràctiques, que també ens ajuden molt. Anirem retirant l’ajuda a mesura que vagin sent més autònoms i se sentin més segurs i segures en tot aquest procés.

A finals de curs es farà un recull de totes les feinetes realitzades en aquestes sessions. Així es podrà observar l’evolució de l’infant en aquest procés de lectoescriptura i dels dibuixos que s’han anat fent.

Avui veureu a una mare que és tota una experta en la tècnica de l’Origami i a una altra mare que és una professional en el Joc de les cadires. Moltes gràcies per venir i ensenyar-nos les vostres habilitats!