Codey Rocky a racons: un aliat per a l’aprenentatge!

Aquesta setmana hem començat una nova tanda de Racons d’aprenentatge, i 6èA ha estrenat els Codey Rocky, un robot molt simpàtic que havien de programar els propis infants des de l’ordinador. Aquest petit grup de treball ha aconseguit escriure fins a 10 línies de programació, incloent sensors sonors, respostes en veu alta, desplaçaments reglats, i fins i tot han començat a introduïr condicionals! El robot no només els permet aprendre a programar de forma senzilla i divertida, sinó que també els obre les portes a un món de creativitat, resolució de problemes i pensament crític.

Poc a poc anirem integrant a tota l’escola els Codey Rocky als diferents nivells educatius, adaptant les activitats i projectes a les edats i a les característiques concretes de cada grup. Els farem servir per a diverses coses:

– Aprendre els fonaments de la programació
– Desenvolupar projectes de robòtica
– Explorar conceptes d’intel·ligència artificial
– Experimentar amb la Internet de les Coses (IoT)
– I, per què no, potser participar en competicions de robòtica

Què fa que Codey Rocky sigui tan especial?

• És un mestre pacient: Introdueix als nens i a les nenes en els conceptes bàsics de la programació, com la lògica, la seqüenciació i el pensament algorítmic. Aquests conceptes són fonamentals per al desenvolupament del pensament computacional, una habilitat essencial en el món actual. Utilitza la plataforma de programació mBlock 5, basada en blocs visuals, que permet als infants aprendre a programar sense necessitat de coneixements previs.
  • És un company d’aventures: En programar-lo, els infants tenen la llibertat d’explorar la seva creativitat i idear solucions innovadores per a diferents desafiaments, creant des de seqüències simples de moviments fins a aplicacions complexes d’intel·ligència artificial i l’Internet de les Coses (IoT). A més, aquest procés fomenta la resolució de problemes, el pensament crític i l’adaptabilitat. Les possibilitats són infinites!
  • Motiva l’aprenentatge: Converteix l’aprenentatge en una experiència divertida i atractiva. L’alumnat se sent molt motivat per la possibilitat de donar vida a les seves pròpies creacions i veure com les seves idees es materialitzen en accions concretes.

A més, els projectes de robòtica apoden realitzar-se de manera individual o en grup. Això fomenta el treball en equip, la col·laboració i la comunicació entre els infants.

El pensament computacional: Una habilitat clau per al futur

El pensament computacional és la capacitat de resoldre problemes de manera lògica i sistemàtica, utilitzant conceptes i tècniques pròpies de la informàtica. Aquesta habilitat és cada vegada més important en un món cada vegada més digitalitzat, on la tecnologia és present en tots els aspectes de la nostra vida.

El Codey Rocky és una eina perfecta per a introduir a les nenes i als nens en el pensament computacional d’una manera lúdica i atractiva. A través de la programació i la robòtica, aprenen a pensar de manera crítica, a descompondre problemes en passos més petits i a trobar solucions eficients, de manera divertida i significativa.

Des de l’escola, estem convençudes que es convertirà en un gran aliat per a l’aprenentatge, ajudant els nostres infants a adquirir les habilitats i els coneixements necessaris per a afrontar els reptes del segle XXI.

Preparem-nos! ens esperen reptes plens de creativitat, innovació i diversió!