10è aniversari del projecte 4cordes.

10 ANYS TRANSFORMANT REALITATS DES DEL 4CORDES

El projecte celebra el seu 10è aniversari amb una gran producció artística: “Ubuntú, jo sóc perquè nosaltres som”. Fa 10 anys s’iniciava el primer projecte 4cordes a l’escola Germanes Bertomeu de Mataró amb 40 nens i nenes de 3r i 4t de primària i 5 anys a l’Escola Camí del Mig de Mataró. Després de la llarga trajectòria del projecte, trobem que actualment el 4cordes es desenvolupa a 9 escoles de tot el territori català, amb més de 1.000 nens i nenes participants, on cada setmana aprenen per una banda a tocar el violí i el violoncel en horari lectiu alhora que es treballa amb profunditat l’educació emocional des d’on es contribueix al desenvolupament de la comunitat. Per celebrar el creixement i l’èxit del projecte, es farà una gran producció artística amb tot el material de nova creació que s’ha anat gestant al llarg d’un any: músiques (composades per tres compositors catalans: Ferran Badal, Mariona Casanovas i Víctor Ferragut), il·lustracions (a càrrec ’Àlvaro Rodríguez), el conte que enllaça els temes musicals (escrit per Oriol Jordana) i altres sorpreses que depara la gran jornada de celebració!

L’esdeveniment es durà a terme a la Fàbrica de Creació Fabra i Coats de Barcelona el diumenge 15 de desembre a la tarda. En aquesta ocasió més de 400 nens i nenes repartits en dues funcions, seran els protagonistes d’Ubuntú, juntament amb Aupa Quartet & Orquestra i amb un Quartet de músics de Jazz. El concert serà conduït per la directora musical Irene Delgado i es preveu que sigui una gran festa.”