La música que escoltem: VINC D’UN POBLE de JUDIT NEDDERMANN

Aquesta setmana a l’escola escoltem la cançó Vinc d’un poble de la cantautora catalana Judit Neddermann

Judit Neddermann i Vinaixa, més coneguda pel nom artístic de Judit Neddermann, (Vilassar de Mar, 27 de març de 1991) és cantant i compositora. Durant deu anys va ser la cantant de The Gramophone Allstars, liderat per Genís Bou, amb el que va gravar cinc discs. També ha tingut una llarga i estreta col·laboració amb la pianista Clara Peya, un projecte conjunt amb el Quartet Brossa ‘Viatge d’hivern’ i ha participat a Coetus.

Compta amb cinc discs publicats en solitari i un disc conjunt amb la seva germana Meritxell Neddermann. Ha estat guardonada amb un Premi Max, un Premi Butaca, dos premis Enderrock, el Premi Miquel Martí i Pol i un Premi Descobertes.

El 2014 llançà el disc en solitari Tot el que he vist (Temps Record). Rebé el Premi Descobertes del festival Strene i el VII Premi Miquel Martí i Pol, del certamen Terra i Cultura (per la versió musical del poema El fugitiu, de Miquel Martí i Pol). Aquell mateix any enregistrà amb el Quartet Brossa un arranjament del cicle complet de lieder Viatge d’hivern de Franz Schubert, amb poemes de Wilhelm Müller en versió traduïda al català per Miquel Desclot.

El 2016 publicà el segon àlbum, anomenat justament Un segon, amb vuit lletres pròpies, un poema de Daniel Vidal-Barraquer i Castells i una versió de Mikel Laboa. L’àlbum fou escollit com a millor disc del 2016 segons els lectors de la revista La tornada. La cançó «Mireia» fou guardonada amb el Premi Enderrock de 2016 per votació popular en la categoria Millor cançó d’autor.

Ha col·laborat gravant o compartint escenari amb artistes com Joan Manuel Serrat, Alejandro Sanz, Pedro Guerra, MARO, Noa, Jorge Drexler, Andrés Suárez, Rozalén, Miguel Poveda, Macaco i molts més. El novembre 2019 va publicar Present, un disc de nadales produït en col·laboració amb la seva germana Meritxell Neddermann.

L’any 2018 publicà el seu tercer àlbum, Nua, una obra plena de confidències dels seus sentiments més íntims. Dins d’aquest àlbum hi trobem la cançó Vinc d’un poble, un homenatge a Vilassar de Mar, el poble de la Judit, així com un cant al mar en si mateix.

La persona que ha triat aquesta cançó ens diu:

M’agrada perquè parla de Vilassar, es música de qualitat de proximitat!

Qui deu haver triat aquesta cançó?

Esperem que us agradi tant com a nosaltres!