La música que escoltem: TOCANT EL CEL AMB LA MÀ de STROMBERS

Aquesta setmana escoltem la cançó Tocant el cel amb la mà del grup de música Strombers, en record al Ferran Gallart, veu del grup, que ens va deixar el passat 21 de setembre, després de no poder superar un càncer.

Strombers és un grup de música de Cardona format el 1998 amb un caràcter jove, festiu i gamberro, que els ha portat a ser dels grups capdavanters de la festa a Catalunya. El seu estil barreja l’ska, els ritmes llatins, el reggae, el rock o el country per aconseguir un so inconfusible i sempre festiu. El grup està format per en Ferran Gallart (veu), en Toni Company (veu, teclats i acordió), en Carles Serras (Guitarra), en Rati (baix), en Ferran (saxo) i l’Àngel Abad (bateria).

Strombers ha esdevingut tot un referent de les festes populars d’arreu de Catalunya. El grup sempre ha mostrat interès en homenatjar la cultura popular, les festes i sons d’arrel, com són Sant Joan, la Patum o els Castellers, i ho ha fet amb cançons. D’aquí surten temes com el que escoltem aquesta setmana, Tocant el cel amb la mà, un homenatge al món casteller.

La persona que ha triat aquesta cançó ens ha dit:

“Divendres 22 de setembre va morir Ferrant Gallart, cantant dels Strombers. La veritat és que jo no recordo haver-los escoltat mai, però en llegir la notícia i escoltar la seva música, crec que és una pena que gent amb tant entusiasme i energia marxi tan aviat. Un petit homenatge per a tots els marxen abans d’hora.”

Així doncs, amb aquesta cançó fem el nostre petit homenatge a en Ferran i a tots aquells que han marxat abans d’hora.

Us deixem aquí la cançó i esperem que la gaudiu tant com nosaltres!