La música que escoltem: SUPER TROUPER d’ ABBA

Aquesta setmana a l’escola escoltem Super Trouper del grup musical ABBA.

ABBA és un grup suec de música pop format per Agnetha Fältskog, Anni-Frid Lyngstad (Frida), Björn Ulvaeus i Benny Andersson. ABBA és un acrònim format per les primeres lletres del nom de cada membre (Agnetha, Björn, Benny, Anni-Frid). El quartet es va formar a Estocolm el 1972, però només van aconseguir fama internacional en triomfar al Festival de la Cançó d’Eurovisió l’any 1974 amb la cançó Waterloo. Des de llavors, ABBA va guanyar popularitat emprant melodies enganxoses, lletres simples i el seu so propi, caracteritzat per les harmonies de les veus femenines i el wall of sound, un efecte musical. Va ser la banda amb més vendes dels anys setanta.

ABBA va ser el primer grup pop europeu a experimentar l’èxit en països de parla anglesa fora d’Europa, principalment Austràlia, Nova Zelanda, Sud-àfrica, Canadà i, en grau més baix, Estats Units. No obstant això, amb el pas dels anys l’agrupació va experimentar un declivi comercial i finalment van decidir separar-se, de manera que el desembre de 1982 van realitzar la seva última aparició com a ABBA.

Després d’un temps fora de l’interès públic, en la dècada dels noranta, el llançament de diversos àlbums recopilatoris van fer possible el seu retorn al cim de les llistes de popularitat. La seva música ha estat interpretada per diversos artistes reconeguts i és la base del musical Mamma Mia!. L’agrupació és una icona del seu país d’origen, Suècia, a més d’una figura important en l’expansió de l’europop.

La cançó Super Trouper és la que dona nom al disc que ABBA va publicar el 1980. El títol de la cançó, “Super Trouper”, fa referència a un gran focus que s’empra per a il·luminar als artistes durant les seves actuacions. La cançó explica la història d’una artista cansada de la vida que li provoca la fama que posseeix i que recupera l’esperança al saber que la seva parella anirà a veure-la.

La persona que ha escollit aquesta cançó ens diu això:

M’encanta Abba i el musical Mamma Mia. Transmet energia positiva i força per afrontar el dia a dia. Tracta de que no et sents sol quan estas envoltat de persones que t’estimen i així poder entomar qualsevol repte que et surti a la vida.

Esperem que us agradi!