La música que escoltem: MOVING de MACACO

Aquesta setmana a l’escola escoltem Moving de Macaco.

Macaco és un grup musical de Barcelona, creat l’any 1997 i liderat per Daniel Carbonell Heras. En els seus orígens, Dani va iniciar la seva carrera com a músic tocant a la Plaça de Catalunya i Les Rambles de Barcelona. En aquells inicis, va reclutar a músics de diversos països com el Brasil, el Camerun, Veneçuela o Espanya i engegà el seu propi projecte multicultural, tot batejant-lo amb el seu sobrenom: Macaco. La multiculturalitat dels membres que formen el grup, donen a la seva música un estil barrejat, amb accents electro de música llatina i de rumba, reggae i funk. A més, canten en diferents idiomes, entre ells català, castellà, portuguès, francès, anglès i italià. Així doncs, el projecte musical del grup és cosmopolita, basat en el diàleg i la comunió de paraules i sons.

La popularitat de Macaco es va disparar amb el seu disc Puerto presente (2009), que fou número 1 en vendes y disc de platí a Espanya, amb el que van guanyar molts premis com el Premi Ondas al millor àlbum, el premi de la Música, el de Los 40 Principales i el de la revista Rolling Stone. El primer senzill del disc, Moving, va batre tots els rècords a Espanya i fou nominat als Grammy Llatins i als MTV Europe Music Awards. El tema es va emprar com a sintonia oficial dels actes de commemoració del Dia de la Terra, que va organitzar National Geographic el 22 d’abril de 2009. En el videoclip de la cançó hi van participar diversos artistes reconeguts mundialment com Juan Luis Guerra i Juanes, i actors com Javier Bardem i Javier Cámara. Aquesta cançó també va ser inclosa en la banda sonora de l’edició del joc FIFA 09.

La persona de l’escola que ha triat aquesta cançó ens explica perquè li agrada:

M’agrada el missatge i el ritme que té. Em recorda l’embaràs del meu fill petit que es va moure molt a la panxa durant tot l’embaràs. L’escoltava sovint en aquells moments.

I a tu, et fa MOURE aquesta cançó?