La música que escoltem: DANCING QUEEN de ABBA

Aquesta setmana escoltem un altre gran èxit del grup musical ABBA: Dancing Queen.

ABBA és un grup suec de música pop format per Agnetha Fältskog, Anni-Frid Lyngstad (Frida), Björn Ulvaeus i Benny Andersson. ABBA és un acrònim format per les primeres lletres del nom de cada membre (Agnetha, Björn, Benny, Anni-Frid). El quartet es va formar a Estocolm el 1972, però només van aconseguir fama internacional en triomfar al Festival de la Cançó d’Eurovisió l’any 1974 amb la cançó Waterloo. Des de llavors, ABBA va guanyar popularitat emprant melodies enganxoses, lletres simples i el seu so propi, caracteritzat per les harmonies de les veus femenines i el wall of sound, un efecte musical. Va ser la banda amb més vendes dels anys setanta.

ABBA va ser el primer grup pop europeu a experimentar l’èxit en països de parla anglesa fora d’Europa, principalment Austràlia, Nova Zelanda, Sud-àfrica, Canadà i, en grau més baix, Estats Units. No obstant això, amb el pas dels anys l’agrupació va experimentar un declivi comercial i finalment van decidir separar-se, de manera que el desembre de 1982 van realitzar la seva última aparició com a ABBA.

Després d’un temps fora de l’interès públic, en la dècada dels noranta, el llançament de diversos àlbums recopilatoris van fer possible el seu retorn al cim de les llistes de popularitat. La seva música ha estat interpretada per diversos artistes reconeguts i és la base del musical Mamma Mia!. L’agrupació és una icona del seu país d’origen, Suècia, a més d’una figura important en l’expansió de l’europop.

Dancing Queen és una cançó del gènere pop i disco que va ser publicada l’agost de 1976, dins del quart àlbum d’ABBA, “Arrival”. Va ser una cançó amb una gran popularitat i va arribar als primers llocs de les llistes d’èxits musicals a Europa, Àfrica i Oceania. Ha estat un dels senzills més venuts del grup i actualment es considera la cançó més coneguda del grup i ha estat reconeguda per diversos crítics musicals com una de les millors que van escriure.

La cançó celebra la joventut, la llibertat i el plaer de ballar. Ens crida a expressar-nos lliurement a través del ball, suggerint que qualsevol persona pot ser el rei o la reina del ball, essent el centre d’atenció i gaudint del moment.

La persona que ha triat la cançó ens explica el següent:

M’encanten les cançons d’ABBA i aquesta especialment. Forma part del musical “Mamma Mia!” i és un crit a l’empoderament de la dona. Totes tenim una “Dancing Queen” a dins.

Qui és la Dancing Queen del Camí del Mig?