La música que escoltem: BEAUTIFUL DAY de U2

Aquesta setmana escoltem a l’escola la cançó Beautiful day del grup de rock U2.

U2 és un grup de rock, irlandès, fundat l’octubre de 1976 a Dublín. El grup està format pel cantant i guitarrista Bono (Paul David Hewson), el guitarrista i a vegades teclats The Edge (David Howell Evans), el baixista Adam Charles Clayton i el bateria Larry Mullen, Jr.

Com a curiositat, cal destacar que en els inicis del grup, tots els seus membres eren adolescents i no tenien gaire experiència musical. La banda es va formar després que Larry Mullen Jr. pengés un anunci en el tauler d’anuncis del seu institut. La resta dels integrants de la banda hi respongueren i així nasqué Feedback, un dels primers noms que adoptaren, amb pràcticament els mateixos components que en l’actualitat. Més endavant, el grup es reanomenaria com a ‘U2′, en honor del popular avió espia Lockheed U-2 i fent, a més a més, un joc de paraules amb la pronunciació anglesa (Iu two sóna com You too que es tradueix com tu també).

U2 ha estat un dels grups de rock més populars mundialment des de la dècada dels vuitanta. D’ençà de la seva aparició han venut més de 190 milions de discos a tot el món i han guanyat 22 Premis Grammy, més que cap altre grup de rock a la història. A més, la banda ha esdevingut també molt coneguda per les seves nombroses campanyes a favor de diferents causes solidàries.

Beautiful Day (dia bonic), és el primer senzill del seu àlbum d’estudi All That You Can’t Leave Behind de l’any 2000. La cançó va ser un gran èxit comercial. El cantant de la banda, Bono, va explicar que aquesta cançó optimista tracta sobre perdre-ho tot, però, malgrat tot, trobar l’alegria en el que un té.

La persona que ha escollit aquesta cançó ens diu:

Sempre has de pensar que pot ser un dia maco.

Quants dies macos tindrà aquesta setmana?