Pròximes mesures: Municipis confinats els caps de setmana, comerços grans tancats i activitats suspeses

S’aturen totes les activitats extraescolars, l’activitat cultural i tanquen els centres esportius

Us enllacem la notícia

Salut anunciarà avui un enduriment de les mesures anti-Covid que passen per un confinament perimetral que restringeix la mobilitat entre municipis els caps de setmana.

No es podrà entrar i sortir de Catalunya durant tota la setmana. Els confinaments en cap cas no afectarien els desplaçaments per anar a la feina i a l’escola, així com per tenir cura de persones dependents.

Les noves restriccions que s’aproven aquest matí en un Consell de Govern extraordinari entrarien en vigor aquest divendres, un cop es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC).

Quan entrin en vigor, ja no es podrà sortir del terme municipal. El govern explicarà el detall aquest dijous al migdia, després d’una reunió que ha començat a dos quarts de dotze del matí i en què s’acordaran també ajudes de suport als àmbits que es vegin més afectats per les restriccions.

Activitats extraescolars aturades

Pel que fa a la docència, continuen les classes presencials a primària. A secundària, es podria optar per un model híbrid que combinés la presencialitat amb el telestudi, una opció que afectaria a l’alumnat a partir de 3r d’ESO. Les universitats continuaran fent l’activitat a distància.

En conseqüència queden suspeses totes les activitats esportives, extraescolars i acollides matinals i de tarda fins a nova ordre.