D’on ve el most? L’alumnat de 3r i 4t ho ha descobert a la sortida de la tardor.

Voleu saber d’on ve el most? Ah, què potser desconeixeu el que és? Us ho expliquem tot seguit.

Tot l’alumnat de Cicle Mitjà ens hem desplaçat fins al Pla del Penedès per fer un taller de la verema. Ara que estem immersos a la tardor, hem anat a veure terrenys ple de vinyes per descobrir que es fa amb el raïm. A classe ens havien dit que ara és l’época de collir-lo i que del raïm s’obté el vi. Però què millor que veure-ho en directe i formar part d’aquest procés de transformació?.

Dit i fet, el dilluns 30 d’octubre vam anar tot el cicle mitja -3r i 4t- en autocar fins a Can Trementinaires. Entre vinyes vam anar caminat fins arribar al mas. Un cop allà vàrem tenir temps per esmorzar, però ràpidament ens vam enfeinar. Nosaltres ja sabem què comporta treballar un hort -ho portem fent tot aquest curs a STEAM- i per tant entenem que a les feines de camp cal destinar temps i energia. Envoltats de vinyars, els monitors ens van explicar les diferents parts de la vinya. Sabeu com es diuen les fulles de la vinya? Pàmpols! I el seu tronc? Soca! I els darrers grans de raïm que encara es troben penjats a les vinyes, un cop ja ha estat veremada? Gòtims. I just això és el que vàrem collir. Ens van explicar com fer-ho, com calia tallar-ho correctament amb les tisores, perquè no patís. Així que ens vàrem repartir i vam collir el màxim de gòtims possibles. Un cops els tallàvem els deixàvem en un cistell. Després d’una estona, ja teníem el cistell ben ple. Així que vam tornar al mas.

Següent pas.. trepitjar-lo! Per aquest procés calia sobretot organització. Primer de tot netejar-nos bé els peus amb aigua fresqueta, a continuació -en grups de quatre- entrar a la tina on hi era el raïm. Acte seguit aixecar-nos tots quatre alhora, ben agafats per les espatlles, per acabar trepitjant ben fort i alhora amb cura, perquè el suc relliscava moltíssim, mentre els companys/es cantaven la cançó del most. Després de fer tots les trepitjades de raïm necessàries, vàrem colar-ho, per tal d’omplir fins a quatre ampolles, que ens vàrem endur a l’escola.

Ara ja sabem -i vosaltres també- què és el most, i el procés que cal fer per aconseguir-lo.

Per tant, a més de castanyes per la Castanyada i carbasses per Halloween, ara ja sabem que el most es sinònim de verema i també de tardor.

Gaudiu de les imatges que compartim a continuació!

Fins la propera!