Presentació del servei

La Institució Balmes SCCL és una cooperativa de treball associat, fundada al 1969 a Sant Boi de Llobregat, formada per quatre serveis: CEE Balmes I, CEE Balmes II, UME i CRETDIC.

El centre d’educació especial Balmes II som una escola concertada amb el Departament d’Educació i amb conveni amb el Servei Català de la Salut de la Generalitat de Catalunya, dedicada a l’atenció d’alumnat d’entre 3 i 20 anys, i que requereix una elevada intensitat de suport educatiu altament especialitzat.

Estem ubicats a Sant Boi de Llobregat, al Parc de Marianao, i atenem a nois i noies de diversos municipis del Baix Llobregat, fonamentalment.

L’equip multidisciplinari des d’una visió global de la persona, oferim un entorn que faciliti el màxim creixement i desenvolupament personal i que proporcioni  experiències de seguretat, estabilitat, autonomia i oportunitats de progrés per a tothom.

La nostra estructura i organització són flexibles per tal de facilitar l’atenció a les diferents necessitats de l’alumnat des de la seva singularitat.

Proposem  diferents modalitats d’escolarització, donant prioritat a les experiències d’inclusió .

Considerem imprescindible la implicació del centre en l’entorn social, el treball amb la xarxa educativa i socio-sanitària i la relació amb les famílies, amb reunions conjuntes, construint conjuntament el projecte educatiu, projecte de vida, del seu fill o filla.

Apostem per la professionalitat, el treball en equip, la responsabilitat, la cooperació, la qualitat i la millora contínua.