L’escola

CEE Balmes II és un Centre d’Educació Especial, concertat amb el Departament d’Educació i amb conveni amb el Servei Català de Salut, de la Generalitat de Catalunya, que ofereix una atenció a 48 alumnes d’entre 3 i 20 anys, amb afectació neurològica i de salut, que pot implicar trastorns motrius, cognitius o sensorials,  i que requereixen una elevada intensitat de suport educatiu altament especialitzat.

El nostre objectiu principal és oferir un entorn i una atenció que facilitin al màxim el creixement i el desenvolupament personal, i que proporcionin experiències de seguretat, estabilitat i oportunitats de progrés per a tots els alumnes.

Entenem que l´educació és possible per a qualsevol persona per greu que sigui la seva situació vital, i tanmateix un dret, que oferim des d’una resposta inclusiva i integradora a la diversitat de l’alumnat, fent una aproximació globalitzadora i interdisciplinària als continguts curriculars.

Tal com es recull a la LEC (Llei d’Educació de Catalunya, 2009) “Els alumnes tenen dret a rebre una educació integral, orientada al ple desenvolupament de la personalitat, pel que fa als principis democràtics de convivència i als drets i les llibertats fonamentals”.

Treballem des de la transmissió i consolidació de valors que considerem bàsics, com el respecte, la responsabilitat, la solidaritat i la igualtat d’oportunitats per a tots els col·lectius. Oferim un espai per a la inclusió escolar i la cohesió social.

Tenim en compte la coeducació i el foment de la igualtat real i efectiva entre homes i dones.

Promovem el compromís de les famílies en el procés educatiu i l’estímul i suport per fer-lo possible. Així com la col·laboració i cooperació amb altres entitats de l’entorn social.

I tenim cura  de què la formació continuada de tots els professionals, compromesos amb la innovació i l’aplicació de criteris d’avaluació, garanteixi una atenció especialitzada i de màxima qualitat.