Model d’atenció

Tenim una visió global de la persona, per tant el nostre projecte d’atenció als infants i joves, parteix d’una concepció interdisciplinària, en tant que considerem els seus drets a l’educació i a la salut física i mental.

Aquesta concepció implica partir d’una valoració conjunta, des de les diferents especialitats professionals, de les necessitats i possibilitats de cada alumne, per tal de dissenyar una proposta curricular individualitzada que contempli la complexitat dels canvis evolutius i educatius que estan a la base del seu desenvolupament excepcional i esbrinar com contemplar-los en el seu procés d’escolarització.

El concepte de la BasalStimulation , és una de les principals referències en el nostre projecte educatiu i ens acompanya en la visió del nen/a com a protagonista del seu propi desenvolupament, i la necessitat d’uns principis en els que l’escolta, el respecte i l’apropament per poder entendre i acompanyar a l’alumne, són imprescindibles.
El nostre model d’atenció també es nodreix d’aportacions de diferents disciplines i teories: neurologia, fisiologia, infermeria, constructivisme, Montessori, psicologia clínica, comunicació augmentativa i alternativa.

Afavorim el procés de comunicació, tenint en compte les capacitats diverses de l’alumnat, incloent-hi des dels elements corporals bàsics, als elements tècnics més avançats, amb l’ús de programes de comunicació digital (Grid), amb lector de mirada (Tobii) i ajuts tècnics que faciliten l’accés al control de l’entorn a totes les persones.

Intentem millorar la possibilitat d’apropament a les persones i als objectes de l’entorn, oferint ajuts provinents dels diferents canals sensorials, incloent-hi estratègies facilitadores de la comprensió i treballant coordinadament amb l’assessorament de professionals de l’ONCE.

Incorporem Kinaesthetics com “l’art i la ciència de la percepció del moviment” amb la finalitat de millorar en utilització del nostre cos per afavorir el desenvolupament de l’autonomia i la iniciativa en el moviment dels nostres alumnes.

Integrem la cura del cos en el nostre projecte educatiu d’una manera primordial, donant un paper privilegiat a les activitats que afavoreixen el benestar i les condicions de salut òptimes que facilitin l’aprenentatge d’hàbits saludables i de la pròpia autonomia, com les cures respiratòries, el control postural o el desenvolupament motriu, fent que siguin experiències compartides dintre de l’espai i el recorregut educatiu.
Entenem l’atenció global des de la participació de cadascun dels àmbits professionals en les activitats de la vida diària, tals com la higiene o l’alimentació. Aquestes experiències ofereixen una oportunitat única per establir vincles relacionals amb els professionals, garantint així les condicions òptimes per l’aprenentatge i el desenvolupament integral de la persona.

Tanmateix, considerem l’educació com un camí que es contrueix amb la vida compartida, entenent com a fonamental l’acompanyament  i la participació de la famílies en aquest procés educatiu. Així com la col.laboració i cooperació amb altres entitats de l’entorn social.

Apostem per les propostes  de formació  i d’innovació per tal d’incorporar nous plantejaments i eines que, des de la tecnologia o altres àmbits de coneixement, ens facilitin i ens ajudin a millorar la nostra experiència educativa.