“Cocina sin barreras”, un llibre de Nexe Fundació

Aquesta setmana ha tingut lloc la presentació del llibre “Cocina sin barreras“, una iniciativa de Nexe Fundació amb la col·laboració del Departament de Salut de la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i els mercats de Barcelona. L’objectiu del llibre és oferir a les persones amb trastorn de deglució, noves experiències a partir de la vista, l’olfacte, el tacte i el gust.

Al llibre es fa la presentació de noves propostes culinàries, fet que suposa la possibilitat d’experimentar amb un nou repertori d’aliments sans, saludables i nutritius. La idea principal del llibre és donar-li importància a l’hora del dinar i de possibilitar que tothom pugui menjar de tot, sempre que es faci una modificació de la textura per tal d’adaptar-se a les necessitats d’ingesta. Així les persones amb limitacions a la ingesta, poden menjar el mateix que la resta i gaudir del dinar en un entorn social, afavorint la seva interacció social.

L’alimentació es construeix així com una eina per treballar l’aprenentatge i l’estimulació dels nens i nenes amb pluridiscapacitat, és per això que a la nostra escola, l’espai de menjador forma part del model d’atenció a l’alumnat. Un espai privilegiat al qual, a més d’aspectes relacionats amb l’alimentació, també es treballen altres relacionats amb la salut i les activitats educatives.